شناسه خبر:64484
1401/10/12 09:22:10

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: سند مهندسی فرهنگی این استان درحال تدوین نهایی بوده و 14 برنامه محوری متناسب با ضرورت‌های فرهنگی در قالب این سند طراحی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: این سند در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند چشم‌انداز، اسناد و سیاست‌های فرادستی و برنامه آمایش استان در بهمن‌ماه رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی بر مبنای برش استانی سند مهندسی فرهنگی تصویب می‌شود، گفت: دستگاه‌های فرهنگی برای دریافت اعتبارات باید در قالب سند پنج‌ساله مهندسی فرهنگی فعالیت کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: سند فرهنگی استان متناسب با تغییرات فرهنگی باید دارای انعطاف‌پذیری لازم باشد و دست ما برای اجرای آن مطابق نیاز جوانان و ضرورت‌های فرهنگی باز باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: کمیته رصد بر اجرای سند مهندسی فرهنگی استان پیش‌بینی شود تا با توجه بیشتر، این سند در مرحله اجرا با مشکل مواجه نشود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی تصریح کرد: قرارگاه رسانه‌ای متشکل از نخبگان این عرصه، سلایق مختلف سیاسی و ظرفیت‌های رسانه‌ای باید در استان همدان شکل بگیرد.
وی ادامه داد: باید از فرصت دهه فجر برای معرفی و بازخوانی دستاوردهای انقلاب در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه سردار شهید سلیمانی را الگوی بی‌بدیل همه آزادمردان جهان برشمرد و اظهار کرد: شایسته است که یکی از جلسات شورای فرهنگی عمومی به بررسی عمیق‌تر و واکاوی ابعاد شخصیتی این شهید والامقام اختصاص پیدا کند.
حسن رضانیا با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی به میزبانی همدان، تأکید کرد: این جشنواره فرصتی است که شعر انقلابی و مفاهیم اندیشه‌ساز را به کودکان و نوجوانان ارائه کنیم و استفاده از ظرفیت این رویداد مهم فرهنگی در شکل‌گیری فرهنگ عمومی و در حوزه کودک و نوجوان مغفول واقع نشود.
وی تصریح کرد: تحولات فرهنگی در کشور باید به‌طور دائم رصد شود و مطابق تغییرات حرکت کنیم و با ورود میدانی مسائل روز اجتماعی، فرهنگی و بنیادی را پیدا کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به گنجینه عظیم فقه اجتماعی، گفت: فقه اجتماعی و سیاسی باید در مطالبات و جریان ارزشی نظام ورود جدی پیدا کند و پاسخگوی ابهامات و شبهات باشد.
رضانیا با اشاره به اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به اتاق فکر تبدیل شود نه مطرح کردن مسائل جزئی، اظهار کرد: قرارگاه‌ فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلامی داشته باشد و سؤالات جامعه را پاسخ دهد.
وی تصریح کرد: ظرفیت مطلوب نخبگان فرهنگی در استان همدان باید پای کار بیاید تا به ابهامات ذهنی نسل جوان پاسخ دهد.

شناسه خبر 64484