شناسه خبر:64295
1401/10/7 08:28:20

سپهرغرب، گروه متن زندگی: دکتر زهرا فرحزادی، روانشناس: فضای مجازی و دنیای آنلاین این روزها جنس خیانت را تغییر داده است. خیلی اوقات افراد برای ارتباطات مجازی خود به شکل نامعقول توجیهاتی می‌آورند و خود را برای انجام آن محق می‌دانند.

مثلا آقایی که علیرغم داشتن زندگی مشترک و تعهداتی که نسبت به همسرش دارد، زمان و انرژی خود را پای گروه‌های دوستی یا همکاری در قالب چت کردن صرف می‌کند و کاملا خود را محق دانسته و این مسئله را اصلا خیانت به حساب نمی‌آورد، در حالی‌که در زندگی اگر قرار باشد افراد از تعهدات خود فاصله بگیرند، کم‌کم احترام و صمیمیت بین همسران از بین می‌رود و افراد مجبور به پنهان‌کاری در درازمدت می‌شوند.
مثلا آقا بعد از مدتی تصمیم می‌گیرد که برای موبایلش رمز بگذارد تا همسرش نداند که با چه کسانی صحبت می‌کند و این عین مصداق خیانت و بی‌وفایی است اما متأسفانه خود افراد گاه به اشتباه تعریف‌های متفاوتی از این روابطشان ارائه می‌دهند. هر چند که ممکن است وجود این رابطه‌ها در ابتدا به شکل یک دوستی و درددل کردن ساده باشد اما قاعدتا بعد از مدتی طولانی جنس این رابطه تغییر می‌کند و می‌تواند زمینه را برای خیانت‌های عاطفی فراهم کند.

شناسه خبر 64295