شناسه خبر:63460
1401/9/16 09:05:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: در راستای طرح نهضت ملی تولید مسکن در استان تاکنون پروانه ساخت هزار و 509 واحد مسکونی صادر شده است.

حبیب‌الله محبی روز سه شنبه اظهار کرد: بنیاد مسکن به‌عنوان کارگزار راه و شهرسازی، احداث حدود سه هزار واحد مسکن ملی را در دستور کار قرار دارد که عمده این پروژه‌ها در سطح شهر ایلام آغاز شده است.
وی افزود: تاکنون برای هزار و 117 واحد نیز با بانک‌های استان عقد قرارداد شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام بیان کرد: اسکلت 245 واحد نیز تکمیل و 24 واحد نیز به مرحله دیوارچینی رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تعداد واحدهای مسکن ملی فعال در حال اجرا را هزار و 388 مورد عنوان کرد و یادآور شد: تعداد واحدهای در شرف اقدام نیز هزار و 316 واحد است.
محبی تأکید کرد: پروژه هزار واحدی شهر ایلام به‌صورت بنیاد ساخت و پروژه 36 واحدی آبدانان به‌صورت گروه ساخت در شرف انجام است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث مسکن ملی در سطح شهرستان‌های ایوان 32 واحد و دره‌شهر 104 واحد نیز آغاز شده و در مابقی شهرستان ها، لومار 20 واحد، آبدانان ٣6 واحد، ملکشاهی 100 واحد، سرابله 32 واحد تفاهم‌نامه‌ها منعقد شده است و با توجه به تغییر طرح در شهرهای مهران و دهلران به‌صورت یک طبقه در مرحله تهیه زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی می‌باشد.
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام، تاکنون اعتباری افزون بر 233 میلیارد تومان در اجرای پروژه‌های مسکن ملی در استان ایلام هزینه شده است.
محبی تصریح کرد: اسکلت دو بلوک پروژه ماهور شهر ایلام به طور کامل اجرا شده و پروژه بلوار نماز شهر ایلام در مرحله تکمیل اسکلت بوده و مابقی پروژه‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست.
وی گفت: تاکنون افزون بر 152 میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان در وضعیت تخصیص پروژه‌های مسکن ملی استان پرداخت شده است.

شناسه خبر 63460