شناسه خبر:60885
1401/7/14 10:47:35

مجری طرح آب‌رسانی به سنندج از پیشرفت 90 درصدی عملیات اجرایی سامانه انتقال آب به سنندج خبر داد و گفت: این طرح بزرگ آب‌رسانی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیب‌الله علی‌اصغری اظهار کرد: طول کلی مسیر پروژه آب‌رسانی از سد آزاد به شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه 480 متر است که در این میان 27 کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلی‌متر منشعب شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه سالانه امکان انتقال 57 میلیون متر مکعب آب به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج ایجاد خواهد شد و مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

علی‌اصغری خاطرنشان کرد: عبور خط انتقال از مناطق سخت‌گذر و در مسیرهای با توپوگرافی سخت و ترانشه‌هایی به ارتفاع 20 متر، موجب تعریض جاده‌های روستایی و بهره‌مندی این روستاها از خدمات زیربنایی نیز شده است.

مجری طرح انتقال آب شرب سنندج تصریح کرد: در این طرح از سیستم کنترل یکپارچه سامانه انتقال آب و همچنین ایستگاه کاهش فشار از 27 به دو بار برای نخستین مرتبه در «دیسپاچینگ» انتقال آب کشور طراحی و راه‌اندازی شده که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی افزود: طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی این سیستم به‌طور کامل توسط متخصصان، کارشناسان ایرانی و تولیدکنندگان داخلی انجام شده است.

شناسه خبر 60885