شناسه خبر:60319
1401/6/29 09:46:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی هوش 224 دانش‌آموز مقطع ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی در سالتحصیلی 1402-1401 خبر داد.

طالب محمدی اظهار کرد: 224 دانش‌آموز متقاضی جهش در آزمون تست هوش شرکت کردند که 130 نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب و 94 دانش‌آموز نیز حد نصاب لازم را کسب نکردند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام می‌شود، گفت: از این تعداد شرکت کننده 128 دانش‌آموز پسر و 95 نفر دختر بودند و یک نفر هم در آزمون شرکت نکرد.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می‌کنند واگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده وبه پایه بالاتر می‌روند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اجرای برنامه جهش تحصیلی در سه پایگاه تخصصی، افزود: این برنامه برای متقاضیان شهرستان‌های سنندج، دیواندره، کامیاران، قروه، دهگلان، بیجار، بانه، سقز، مریوان و سروآباد اجرا شد.

محمدی عنوان کرد: ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام شد.

وی افزود: در این برنامه به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده‌ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

محمدی در ادامه با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی 1401-1400 گفت: 84 نفر دانش‌آموز متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کردند که 53 نفر از آنان حد نصاب لازم را کسب کردند.

شناسه خبر 60319