شناسه خبر:59507
1401/6/12 09:44:03

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با اشاره به تنش آبی در همدان از صبر و شکیبایی مردم قدردانی کرد و گفت: تجهیزات فنی طرح آبرسانی به همدان در حال ساخت و تکمیل است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در چهارمین یادواره 450 شهید کارمند استان همدان اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایطی مسئولیت را پذیرفت که مشکلات بسیاری را از گذشته به ارث برده بود.

وی با بیان اینکه کمبود آب مایه ناراحتی تک تک شهروندان شده و ناراحتی خود را از این موضوع نمی‌دانم باید چگونه مطرح کنم افزود: شرمندگی و عذرخواهی که حاصل ترک فعل یا عدم اقدام به موقع برخی از افراد بوده برای این دولت مانده در حالی که اثری بر آن نداشته است.

استاندار همدان تصریح کرد: طرح آبرسانی به همدان در سال 83 تصویب شده و قرار بود تا سال 90 تمام شود اما به بهره‌برداری نرسید و در زمانی‌که دولت سیزدهم بر سر کار آمد 120 کیلومتر از مسیر 140 کیلومتری لوله‌گذاری شده بود اما مسیرهای صعب‌العبور و تجهیزات آن مانند الکتروموتور، برق‌رسانی و... که پیچیدگی بسیاری دارد باقی مانده بود.

وی با اشاره به اینکه در 17 سال 40 درصد طرح انجام شده بود اما در چند ماه 60 درصد آن در حال انجام است خاطرنشان کرد: وقتی کار را شروع کردیم اعلام کردند حداقل دو سال زمان لازم است اما ما این مدت را به 6 ماه تقلیل دادیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه از مردم سپاسگزاری می‌کنیم که صبوری لازم را پیشه کردند گفت: من به جای تمام افرادی که ترک فعل کردند از مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: متوسط نیاز آب شهر همدان 1700 تا 1800 لیتر بر ثانیه است که شب گذشته کمبود به وجود آمد که با همه توان به بررسی 50 حلقه چاه که کشاورزان به امانت به ما دادند و برخی نذر کردند، بررسی شد و مشکلات آنها برطرف و آب مورد نیاز تامین شد.

استاندار همدان با بیان اینکه بخشی از تجهیزات مورد نظر در تبریز و بخشی در مشهد آماده می‌شود که در حال ساخت و تکمیل است، گفت: برخی مسائل و شبهاتی را مطرح کردند ما می‌خواهیم پاسخ علمی دهیم و وارد مسائل سیاسی نشویم.

وی در ادامه به اقدامات دولت پرداخت و گفت: واکسیناسیون سراسری، پوشش بیمه سلامت به صورت کاملا رایگان برای چند دهک اول و مابقی دهک‌ها با هزینه اندک انجام شده است، از اقدامات مهم دولت در بخش بهداشت و سلامت در یک سال گذشته است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: بنابر اقدام دولت و همکاری مجلس همه بیمه‌ها یکسان می‌شوند و تفاوتی در آن‌ها وجود نخواهد داشت.

وی افزود: صندوقی برای بیماران صعب العلاج با موجودی 5 هزار میلیارد تومان قرار داده شده است تا هیچ فردی دغدغه هزینه بیماری را نداشته باشد.

استاندار همدان همچین به اهمیت شهدا و راه آن‌ها اشاره کرد و افزود: همه افرادی که در مقابل صدام حضور پیدا کردند، از جان خود گذشتند که شاید درک آن سخت باشد، در آن زمان ما دانش‌آموز بودیم ولی کارمندان متاهل بودند و فرزندانی داشتند اما با ایمانی راسخ از همه آنها گذشتند و با خدا معامله کردند.

وی با اشاره به اینکه ما زنده ماندیم و باید پاسخ بدهیم اما شهدا با خیالی آسوده رفتند ادامه داد: نکوداشت این شهدا بر ما واجب است چراکه اگر انقلاب و تمامیت ارضی ما حفظ و حراست شده به برکت خون شهداست.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه شهدا کمتر از بزرگان دین نیستند و مستجاب‌الدعوه هستند خاطرنشان کرد: من و امثال من مدیون شهدا هستیم و باید در مقابل کوتاهی‌ها پاسخ دهیم.

شناسه خبر 59507