شناسه خبر:59085
1401/5/31 09:16:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان مرکزی از پرداخت محکومیت 270 میلیونی یک محکوم مالی با پیوستن خیرین به پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در استان خبر داد.

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی اظهار کرد: به‌منظور ترویج و ارتقای فرهنگ صلح و سازش، دستگاه قضائی با همکاری ستاد ملی صبر در ماه محرم و عزاداری سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اقدام به برگزاری پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» کرد.

وی افزود: در راستای پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم و به حرمت ماه محرم، مبلغ 270 میلیون تومان بدهی یک محکوم مالی که در زندان شهرستان دلیجان به‌سر می‌برد، توسط یک خانم خیر از اهالی شهر نراق و همچنین یک مرکز خیریه پرداخت شد تا با فراهم شدن امکان آزادی این فرد، وی از بند رهایی یابد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در همین ارتباط دو نفر دیگر از محکومین مالی زندان شهرستان دلیجان اخیراً با کمک‌های مادی خیرین گرامی آزاد شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال 1401 تعداد 135 نفر از محکومین مالی و جرایم غیر عمد تاکنون با کمک خیرین در استان مرکزی آزاد شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 9 درصدی را نشان می‌دهد.

موسوی گفت: خوشبختانه با تبلیغاتی که صورت گرفت و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در استان مرکزی در همین مدت، مبلغ پنج میلیارد و 250 میلیون تومان کمک‌های مردمی به‌منظور آزادسازی زندانیان و محکومین مالی و جرایم غیرعمد اهدا شده است که در این زمینه هم نسبت به مدت مشابه سال قبل 102 درصد افزایش را شاهد بودیم.

شناسه خبر 59085