شناسه خبر:58080
1401/5/3 08:31:45

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افتتاح و بهره‌برداری نخستین واحد گلخانه زیر کشت محصولات استوایی و گرمسیری این استان در آینده نزدیک خبر داد.

علیرضا ابراهیمی افزود: این واحد گلخانه‌ای با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 300 میلیون تومان در شهرک گلخانه‌ای شهرستان کبودراهنگ به‌زودی افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی مساحت این طرح را چهار هزار و 800 متر مربع برشمرد و اضافه کرد: اعتباری افزون‌بر 350 میلیون تومان نیز برای زیر کشت بردن محصولات استوایی در این گلخانه توسط بخش خصوصی هزینه صرف شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت سالیانه تولید این گلخانه در محصولات استوایی و گرمسیری 60 تُن خواهد بود، یادآور شد: پاپایا، بلوبری، رزبری، آناناس و موز از عمده محصولات زیر کشت این گلخانه به‌شمار می‌رود.

وی ظرفیت اشتغال این طرح را پنج نفر دانست و تصریح کرد: به احتمال بسیار زیاد این طرح در سفر ریاست‌جمهوری به استان همدان افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد.

کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: طرح گلخانه‌های زیر کشت محصولات استوایی از طرح‌های نو در پرورش محصولات استوایی در گلخانه‌ها به‌شمار می‌رود.

شناسه خبر 58080