شناسه خبر:53855
1401/1/18 09:03:03

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در 73 بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان مرکزی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در 73 بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها با هدف انس با معارف قرآن کریم، ارتقای فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات با حضور 15 مبلغ اعزامی و 34 مبلغ بومی استان مرکزی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر (19 بقعه)، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و اجرای مراسم جزءخوانی (24بقعه) و اقامه نماز جماعت (36بقعه) ازجمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

وی در ادامه برنامه‌های طرح ضیافت الهی گفت: بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت، روخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای ایام ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به برپایی سفره‌های افطاری، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری ساده در 50 بقعه متبرکه استان مرکزی تدارک دیده شده است.

وی افزود: برپایی خیمه‌های معرفت در جوار آستان مقدس 22 امامزاده، در زمینه پاسخگویی به مسائل شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان و مشاوره با حضور روحانی متخصص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مسابقه فرهنگی متناسب با این ماه و ارائه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این طرح است.

حجت‌الاسلام آسوده گفت: برگزاری ویژه‌برنامه‌های وفات حضرت خدیجه با عنوان خدیجه مادر امت در روز دهم ماه مبارک و در جوار 12 بقعه متبرکه و جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و برپایی کاروان شادی نسیم کرامت ویژه ولات امام حسن مجتبی (ع) و سفره‌های کریمانه افطار در جوار 24 بقعه متبرکه در نیمه رمضان و برپایی نماز عید سعید فطر در 54 بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

وی اظهار کرد: از محضر دو مفسر قرآن کریم از شهر مقدس قم دعوت شده تا با حضور در شهرستان‌های خمین و ساوه، در آستان مقدس امامزادگان و اماکن دولتی برنامه تفسیر قرآن کریم داشته باشند.

شناسه خبر 53855