شناسه خبر:53197
1400/12/16 10:04:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر بیمارستان فاطمیه همدان از بهره‌برداری مرکز ناباروری این مرکز در اردیبهشت سال 1401 خبر داد.

سیدعلی اشرف حسینی با اشاره به بهره‌برداری از ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه همدان اظهار کرد: در حال حاضر کارهای نازک‌کاری این مرکز در حال انجام است و تنها تجهیز و اقدامات مربوط به آن باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه فعلا اقدامات غیرساختمانی باقی مانده و تجهیزاتی هم نیاز است که فراهم شود گفت: کارهای مناقصه تهیه دستگاه‌هایی مثل اکسیژن‌ساز و دیزل ژنراتور انجام شده و باید تامین اعتبار صورت گیرد تا این وسایل وارد بیمارستان شوند.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان از بهره‌برداری این مرکز طی اردیبهشت ماه سال آینده و در هفته سلامت خبر داد و افزود: در آن زمان می‌توانیم بیماران را به مرکز جدید با امکانات به روزتر انتقال دهیم.

وی به تخصیص اعتبار 14 میلیارد تومانی از سوی وزارت بهداشت برای تهیه تجهیزات جدید برای این مرکز اشاره کرد و گفت: دو بخش آن آی سی یو و مراقبت ویژه نوزادان به علاوه بخش وی آی پی و 10 اتاق LDR، اورژانس سرپایی و تحت نظر و بستری و کلینیک ناباروری در این ساختمان ساخته شده است.

حسینی با بیان اینکه کلینیک ناباروری خود شامل اتاق عمل، درمانگاه و آزمایشگاه است در ادامه با اشاره به حمایت از زوجین نابارور که بیمارستان فاطمیه وارد قرارداد با بیمه‌ها شده است خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی با بیمه‌ها داشتیم و اقداماتی انجام شده و این اتفاق افتاده تا به افرادی که مراجعه می‌کنند معرفی‌نامه بدهیم و به بیمه‌ها مراجعه و مهر تایید بگیرند.

وی تصریح کرد: البته طبق صحبت‌های صورت گرفته قرار شد دیگر زوجین نابارور را به مراکز بیمه نفرستیم و در بیمارستان فاطمیه با هماهنگی که با این مراکز داریم مهر تایید بخورند و زیرپوشش خدمات ناباوری قرار گیرند.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان با تاکید به اینکه خدمات زوجین نابارور طبق تعرفه ابلاغیه در کشور محاسبه می‌شود گفت: فعلا مشکلاتی در این زمینه در استان وجود دارد چون بسته‌هایی که بیمه‌ها انتخاب کردند هنوز اقلامی را جزو تعهدات خود قرار ندادند و در حال رایزنی هستیم که این کار هم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: قرار شده بیمه‌ها در استان با سازمان‌های بالادستی خود در تهران مکاتباتی داشته باشند تا آن اقلام هم در بسته‌ حمایتی قرار گیرد و هزینه بیماران کاهش یابد.

شناسه خبر 53197