شناسه خبر:52627
1400/12/2 08:48:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان از تصویب بودجه پیشنهادی سال 1401 شهرداری همدان در صحن شورا خبر داد و گفت: بودجه سال آینده شهرداری همدان دو هزار و 319 میلیارد و 960 میلیون تومان است که در صحن شورا به تصویب رسید.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاوسی‌امید در جلسه فوق العاده صحن شورا افزود: پس از ارائه بودجه پیشنهادی 1401 شهرداری همدان به شورای اسلامی شهر، اعضای شورا، مجموعه مدیران و معاونین و کارشناسان شورا و شهرداری به‌صورت جهادی در جلسات کمیسیون به بررسی بودجه پیشنهادی پرداختند.

کاوسی‌امید با اشاره به مبلغ دو هزار و 319 میلیارد و 960 میلیون تومان بودجه سال 1401 شهرداری همدان، یادآور شد: از این مبلغ حدود یک‌هزار و 240 میلیارد تومان برای مأموریت‌های عمرانی، حدود 896 میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و حدود 181 میلیارد تومان جهت بدهی‌های قطعی‌شده سنواتی شهرداری درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر بیش از 40 ساعت کاری در جلسات بررسی بودجه حضور داشتند، اضافه کرد: تدوین و پیش‌بینی بودجه، کار راهبردی و اساسی برای سال آینده شهرداری است که زحمات مجموعه شهرداری همدان برای تدوین بودجه پیشنهادی قابل تقدیر است.

وی ضمن ارائه گزارش کوتاهی از نکات جدید در بودجه پیشنهادی 1401 شهرداری همدان، یادآور شد: در بررسی بودجه به دو نکته مهم ایجاد خزانه‌داری مرکزی و سپس پیوست کمیته تخصیص بودجه رسیدیم که بر این اساس طبق قول شهرداری مقرر شد تا بیستم اسفندماه سال جاری دستورالعمل کمیته تخصیص و شیوه‌نامه اجرایی خزانه‌داری به شورا ارسال شود.

این مقام مسئول در پایان سخنانش گفت: در این خصوص بودجه شهرداری واقعی دیده شده و تلاش مجموعه شهرداری در تدوین بودجه قابل تقدیر است.

شناسه خبر 52627