شناسه خبر:50994
1400/10/22 08:23:45

سپهرغرب، گروه خبر: امام‌جمعه همدان گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور تاب و توان گرانی و تورم بیشتر را ندارد و بنابراین انتظار بر این است تا در موضوعات مختلف، دولت با مردم صحبت کند و اغناسازی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز گذشته در دیدار ائمه جمعه استان با استاندار همدان اظهار کرد: دغدغه اصلی روحانیت اصیل و ائمه جمعه مردم، نظام و اسلام بوده است.

وی بیان کرد: در طول 42 سال گذشته نیز شاهد بوده‌ایم که محور رفتار، موضع‌گیری‌ها و تعاملات روحانیت، منافع اسلام و مردم بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: هرکس خدمت بیشتری به مردم داشته باشد، به همان میزان نیز مورد حمایت روحانیت خواهد بود.

وی گفت: هیچ‌گاه روحانیت اصیل شیعه در رفتارها و موضع‌گیری‌ها، منافع شخصی را لحاظ نکرده و نخواهد کرد.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه اگر فردی به دنبال منافع شخصی بود هیچ‌وقت امام جمعه نمی‌شد، عنوان کرد: خیلی از مردم این مطالب را اطلاع ندارند، اما واقعیت این است که روحانیت اصیل خودش را موظف به خدمت می‌داند، چراکه اگر غیر از این باشد، این فرد عالم دینی نخواهد بود.

وی بیان کرد: سیاست کلی رهبر معظم انقلاب حمایت از دولت‌ها، البته همراه با نقد منصفانه بوده؛ بنابراین این سیاست در بین ائمه جمعه حاکم است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی اظهار کرد: هیچگاه به دنبال تضعیف و یا تخریب نبوده‌ایم و هدف از بیان برخی از مطالب، نقد منصفانه است.

وی افزود: اگر موضوعی در خطبه‌ها مطرح می‌شود، به‌لحاظ ارتباط ائمه جمعه با مردم و آشنایی با درد و دغدغه جامعه است که به گوش مسئولان می‌رسانیم و مطالبه‌گری می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اگر هر دولتی امروز بر سر کار بود فارغ از مباحث سیاسی کمک به او در عرصه اقتصادی را وظیفه خود می‌دانستیم، مطرح کرد: اقتصاد مسئله اصلی مردم است و باید در این عرصه همه در میدان حضور داشته باشند و به کمک دولت بیایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه اگر اقتصاد دچار مشکل شود امنیت نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد، گفت: بین اقتصاد و امنیت یک رابطه دوسویه حاکم است و مواجهه هرکدام از آن‌ها با مشکل، سبب بروز مشکل در عرصه دیگر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه انتظار بر این است که دولت به دغدغه‌ها و توصیه‌های ائمه جمعه توجه کند، عنوان کرد: مطالباتی که توسط ائمه جمعه مطرح می‌شود، مطالبات مردمی است.

نماینده ولی فقیه در همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: دولت نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور، تاب و توان گرانی و تورم بیشتری را ندارد و بنابراین انتظار بر این است تا در موضوعات مختلف، دولت با مردم صحبت کند و اغناسازی صورت گیرد.

شناسه خبر 50994