شناسه خبر:49357
1400/9/15 09:58:51
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان:

30 هزار تن آسفالت جهت بهسازی خیابان‌های همدان استفاده شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 30 هزار تُن آسفالت در راستای بهسازی معابر و خیابان‌های سطح شهر همدان استفاده شده است و تا زمانی که شرایط جوی مساعد باشد، عملیات ترمیم آسفالت معابر و خیابان‌های شهر همدان به‌صورت گسترده با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان ادامه دارد.

احسان صباغی با بیان مطلب فوق، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 30 هزار تُن آسفالت در راستای بهسازی معابر و خیابان‌های سطح شهر همدان استفاده شده است.

وی بیان کرد: در این طرح عملیات گسترده آسفالت اساسی و لکه‌گیری با رعایت اصول فنی و زیرسازی‌های لازم با کیفیت مطلوب انجام می‌شود و روان‌سازی تردد شهروندان، ارتقای کیفی، بهسازی معابر و مناسب‌‌سازی محیط، سیما و منظر شهری در این اقدام مد نظر مدیریت شهری قرار دارد.

صباغی افزود: این میزان آسفالت در سطح معابر اصلی و فرعی برای آسفالت، روکش و لکه‌گیری استفاده شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون سازمان عمران با چندین گروه براساس اولویت‌بندی در سطح معابر درحال انجام آسفالت است و ترمیم، اصلاح و اجرای روکش آسفالت همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری و در رأس آن مدیریت شهری همدان از ابتدای امسال خدمات‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده که به درخواست شهروندان و براساس ضرورت، عملیات آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر یکی از اولویت‌های شهرداری همدان به‌شمار می‌رود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان یادآور شد: اجرای نهضت آسفالت با هدف اصلاح چهره شهر، روان‌سازی تردد وسایل نقلیه، تأمین آرامش و آسایش شهروندان انجام شده و تا پایان سال نیز ادامه می‌یابد.

صباغی با بیان اینکه توجه به کیفیت آسفالت معابر به‌عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان است، اظهار کرد: رفع نیاز شهروندان اولویت مدیریت شهری بوده و در طرح نهضت آسفالت بسیاری از معابر و خیابان‌های مناطق چهارگانه بهسازی شد که این موضوع رضایت شهروندان را به همراه داشته است.

وی رضایت شهروندان را مهم‌ترین هدف سازمان دانست و گفت:‌ تحقق این موضوع اولویت اقدامات شهرداری است.

صباغی درخصوص اجرای لکه‌گیری و ترمیم رویه‌های آسفالتی گفت: عملیات لکه‌گیری آسفالت معابر با استفاده از دستگاه فلاسک و همچنین به‌صورت دستی درحال انجام است که این اقدام ضمن کاهش ماشین‌آلات مورد نیاز و نیروی انسانی، موجب افزایش سرعت و عمر مفید لکه‌گیری‌ها شده است.

وی در مورد بسترسازی و عوامل استحکام و بهبود کیفیت آسفالت نیز ابراز کرد: از عواملی که باعث افزایش عمر آسفالت می‌شود، نحوه زیرسازی و نوع آسفالت است که در این راستا تمامی اقدامات براساس استاندارهای لازم صورت پذیرفته، ازجمله نظارت دقیق بر زیرسازی و بسترسازی مناسب جهت اجرای ترمیم، استفاده از آنتی‌استریپر در آسفالت و بهره‌گیری از دستگاه فلاسک و دستگاه فینیشر و غیره.

صباغی در ادامه افزود: هرروز تلاش همکارانمان در زمینه اجرای لکه‌گیری و ترمیم رویه‌های آسفالتی در سطح شهر را دیده و در هر نقطه از شهر از استادان و متخصصین گرفته تا دیزج، شهرک‌های بهشتی و الوند، فرهنگیان و مدنی، شاهد فعالیت همکاران هستیم.

شناسه خبر 49357