شناسه خبر:48994
1400/9/7 10:02:35
نایب‌رئیس شورای اسلامی کبودراهنگ خبر داد:

تحقق 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی درآمد کوششی

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: نایب‌رئیس شورای اسلامی کبودراهنگ گفت: خوشبختانه با درایت و عملکرد سرپرست شهرداری هیچ‌گونه فروش اموالی در سه‌ماهه گذشته صورت نگرفته و حقوق کارکنان شهرداری به‌موقع پرداخت شده و درآمد کوششی شهرداری نیز بیش از دو میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: نایب‌رئیس شورای اسلامی کبودراهنگ گفت: خوشبختانه با درایت و عملکرد سرپرست شهرداری هیچ‌گونه فروش اموالی در سه‌ماهه گذشته صورت نگرفته و حقوق کارکنان شهرداری به‌موقع پرداخت شده و درآمد کوششی شهرداری نیز بیش از دو میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

شوراها را می‌توان از مهم‌ترین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی نام برد و درواقع شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه واسط بین دولت و مردم هستند؛ این نهاد بر پایه خدمت‌گزاری به مردم شکل گرفته و مستقیم و بی‌واسطه به آنان در سطح مدیریت محلی خدمات می‌رساند.

با توجه به اهمیت اداره شهرها، از شوراها به‌عنوان پارلمان‌های شهری نام برده می‌شود و سرنوشت، توسعه و اداره شهر در همین پارلمان رقم می‌خورد؛ پس آنچه امروز توسعه همه‌جانبه شهر را تضمین می‌کند، تعامل شهروندان و ایجاد پُلی دوسویه و ارتقای توانایی‌های بالقوه شهرداری و بالفعل شدن آن‌ها است و این موضوع در رفع مشکلات موجود نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

اگر دیدگاه‌های روشن و قابل توجهی درباره وظایف شورا و منتخبان مردم داشته باشیم و نقش این نهاد مدنی در توسعه و شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر را غیر قابل انکار توصیف کنیم، باید گفت نهاد شورا می‌تواند موتور محرک توسعه و آبادانی شهر باشد.

مشکلات امروز شهرها به‌عنوان موجوداتی پویا و زنده فقط زباله، ترافیک و فضای سبز و پارک‌ها نیست؛ شهر جایی است که ساکنین آن باید در امنیت و رفاه نسبی به سر ببرند و نهاد شورا متشکل از افرادی مدیر، متخصص و متعهد، وظیفه دارد که با تصویب قوانین خوب و جامع، انتظارات مردم را برآورده کند.

بر این اساس با توجه به پیگیری پرونده‌وار عملکرد شوراهای‌ اسلامی شهر دوره ششم در شهرستان‌های مختلف، این‌بار به گفت‌وگو با مرتضی اسلامی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کبودراهنگ پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کبودراهنگ با اشاره به عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر در سه ماه گذشته، اظهار کرد: خرید بیش از دو هزار تُن بیس، آسفالت‌ریزی بیش از یک‌هزار و 200 تُن از معابر و کوچه‌های شهر، جدول‌‌کشی معابر به متراژ 600 متر از خیابان‌های شهر، موزاییک‌کاری دو هزار متر مربع، خط‌کشی گذرگاه‌های پیاده تمامی مدارس و سطح شهر و سرعت‌کاه‌ها و خرید 600 تُن مخلوط رودخانه‌ای، اهم اقدامات شورا و شهرداری در سه ماه گذشته بوده است.

مرتضی اسلامی با اشاره به دیگر برنامه‌های انجام‌شده در سطح شهر در پی روی کار آمدن شورای دور ششم، افزود: ایجاد پارک کودک در محله سازجین با مشارکت مسکن و شهرسازی در سه فاز سه هزار متری، تهیه طرح و سایت پلان پارک بانوان در مساحتی بالغ‌بر پنج هزار متر مربع و واگذاری 200 متر مربع زمین به اوقاف برای ساخت حمام عمومی که هزینه ساخت آن با اوقاف و تعمیر و نگهداری آن با شهرداری خواهد بود، ازجمله کارها بوده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کبودراهنگ با تأکید بر اینکه در بخش فضای سبز نیز خرید گل‌های رز و زنبق به میزان یک‌هزار بوته و کاشت آن‌ها در بلوار بعثت از میدان ولایت تا مقابل فرمانداری، خرید 50 عدد باکس زباله استاندارد 770 لیتری، صدور 15 فقره پروانه و 11 پایان کار ساختمانی از دیگر اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر طی این مدت بوده است، ابراز کرد: درخصوص اقدامات فرهنگی و ورزشی شهرداری در طول مدیریت شورای جدید نیز باید بگویم تقدیر از قهرمانان ملی کاراته و مردان آهنین، برگزاری همایش‌ها و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی، توزیع بیش از 20 هزار قطعه ماسک و اقلام بهداشتی در مراسمات مذهبی، ازجمله فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در این شهر بوده است.

اسلامی درخصوص مطالبه به‌حق مردم و دغدغه آن‌ها درخصوص سامان‌دهی وانت‌بارها نیز خاطرنشان کرد: دغدغه مردم دغدغه اصلی ماست و با عقد قرارداد بنیاد تعاون ناجا و جانمایی و پیش‌بینی مکان‌های مشخص، به‌زودی این مشکل و بحث سگ‌های ولگرد در سطح شهر مرتفع خواهد شد.

وی با اعلام خرسندی و رضایت از عملکرد سرپرست فعلی شهرداری، افزود: خوشبختانه با درایت و عملکرد سرپرست شهرداری هیچ‌گونه فروش اموالی در سه‌ماهه گذشته صورت نگرفته و حقوق کارکنان شهرداری به‌موقع پرداخت شده و درآمد کوششی شهرداری نیز بیش از دو میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کبودراهنگ ضمن تقدیر ویژه از عملکرد و زحمات سرپرست و کارکنان خدوم شهرداری، خاطرنشان کرد: با مطالعه طرح‌های مختلف و سرپرست شهرداری و همیاری کارکنان خدوم شهرداری، قدم‌های بسیار مثبتی در راه پیشرفت شهر برداشته خواهد شد.

مع‌الوصف؛ با توجه به آنچه گفته شد، بدون تردید سیاست‌گذاری و مدیریت شهرها بدون مشارکت مردم و به‌کارگیری روش‌های نوین مدیریت امکان‌پذیر نیست. دراین‌بین شورای اسلامی شهر یکی از نهادهایی است که با حضور نمایندگان شهروندان، مشارکت مردم را در سیاست‌گذاری و مدیریت شهری فراهم می‌کند.

درواقع شورای اسلامی شهر به‌مثابه پارلمان شهری است که با سیاست‌گذاری یا با کمی ارفاق، برنامه‌ریزی، به ما این را می‌گوید که باید با استفاده از اطلاعات موجود، بررسی نقاط ضعف و قدرت، فرصت‌ها و آسیب‌ها، نیازسنجی و آینده‌پژوهی، استفاده از تجارب و نظر صاحب‌نظران، افقی برای توسعه شهر ترسیم و البته راه‌های دستیابی و رسیدن به آن را طبق واقعیت‌ها پیش‌بینی کرد. پس در شهر‌های محرومی همچون کبودراهنگ این مقوله و اولویت‌بندی پروژه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین انتظار می‌رود سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده با نظارت عالی شورای اسلامی شهر توسط شهرداری و به نحو احسن به منصه ظهور رسیده و در حد حرف و بحث و روی کاغذ باقی نماند؛ زیرا امروز دیگر زمان زیبا سخن گفتن نیست، بلکه مردم به‌ دنبال تحقق شعار و حرف‌ها در عمل هستند. بنابراین انتظار می‌رود به‌واقع مسیر پویایی را به معنای واقعی درک کرده تا به‌لحاظ اقتصادی شاهد باز شدن دریچه‌ای به سوی اقتصاد پویا در شهر باشیم.

شناسه خبر 48994