شناسه خبر:45841
1400/6/23 10:09:18

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حال حاضر 18 مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در استان فعال است که این تعداد به 24 مرکز افزایش می‌یابد.

محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در چهل و پنجمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای کروستان با حضور معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: اظهار داشت: 87 تیم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان مشغول خدم ترسانی در زمینه تزریق واکسن هستند که این مراکز در قالب طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند.

وی با قدردانی از از زحمات بی شائبه و تلاش کادر بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری کرونا در استان گفت: از آغاز شیوع کرونا 45 جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا و دهها جلسه دیگر در کمیته‌ها و زیر مجموعه‌های دیگر برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه تاکنون 39٨ هزار بازدید مشترک از اماکن و اصناف انجام شده است، افزود: در همین مدت سه هزار و 500 واحد صنفی متخلف و بی توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب و 2 هزار و 500 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

زارعی یادآوری کرد: از آغاز شیوع کرونا 34 هزار نفر در استان بستری و یک هزار و 558 نفر تا امروز فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به غیر از سروآباد بقیه مناطق استان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برند، به تسریع در روند واکسیناسیون اشاره و اظهار داشت: بیش از35 درصد جمعیت استان در مقابل بیماری کرونا واکسن دریافت کردهاند.

وی تاکید کرد: نسبت مرگ و میر بر اثر کرونا در استان نسبت به تعداد بستری و جمعیت در مقایسه با دیگر استانهای کشور بسیار پایین است و این کنترل مرگ و میر باعث شده تا در ستاد ملی کرونا، فعالیت‌های کردستان به عنوان استان الگو بررسی شود.

شناسه خبر 45841