شناسه خبر:41354
1400/3/9 10:05:16
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد؛

انجام 8 میلیون جوجه‌ریزی در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی 18 درصدی را نشان می‌دهد.

محمد فرید سپری در جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ در استان کردستان اظهار کرد: در فروردین امسال چهار میلیون و 79 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال 18 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه امسال هم سه میلیون و 863 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 19 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 18 درصد رشد داشته است و این مهم نشان از پویایی این صنعت و برنامه‌ریزی منطقی در استان است.

سپری تصریح کرد: صنعت مرغداری در کردستان شرایط بسیار مساعدی دارد و این استان سهم 3.5 درصدی جوجه‌ریزی کشور در فروردین و 3.3 درصدی در اردیبهشت ماه را به خود اختصاص داده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر در 71 واحد مرغداری استان یک میلیون و 440 هزار قطعه مرغ معادل دو میلیون و 296 هزار کیلو مرغ زنده وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: روزانه 230 تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که 70 تن آن بیش از میزان مصرف استان بوده و به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

سپری اظهار کرد: استان کردستان در قرارگاهی که در سطح ملی تشکیل شده معین استان البرز است و روزانه 50 تا 60 تن گوشت مرغ به این استان صادر می‌کند.

شناسه خبر 41354