شناسه خبر:38753
1400/1/17 01:30:13

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: امسال درتلاش هستیم 30 درصد از عملیات روسازی و ریل‌گذاری قطار شهری کرمانشاه انجام شود تا طی یک برنامه سه‌ساله فاز نخست به بهره‌برداری برسد.

مهرداد سالاری روز گذشته در جمع اصحاب رسانه درخصوص برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای پروژه قطار شهری در سال 1400 اظهار کرد: پروژه قطار شهری کرمانشاه پروژه‌ای بسیار سنگین و پُرهزینه است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این پروژه از میدان آزادی تا فرودسی قرار است که زیر زمین کار شود که هزینه‌ خیلی بالایی نیاز دارد، بنابراین دو سال است که این فاز را متوقف و تمامی توجه را به بهره‌برداری از فاز نخست معطوف کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در توضیح فاز نخست قطار شهری اضافه کرد: پروژه را از محدوده طاق‌بستان (شکارگاه خسروپرویز) تا میدان آزادی جلو برده‌ایم، امسال 300 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.

وی ادامه داد: 50 درصد هزینه پروژه‌های عمرانی شهری به این شکلی را معمولاً شهرداری و 50 درصد را دولت تأمین می‌کند که در کرمانشاه درآمد شهرداری به نسبت جمعیت خیلی پایین است.

سالاری تصریح کرد: شهرداری با اعتبارات عمرانی جلو می‌رود که طبق برنامه زمان‌بندی با توجه به اینکه هرسال تورم را داریم و هزینه‌ها بالا می‌رود، سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها هم در عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه بی‌تأثیر نبوده، چون که بخشی از ریل‌ها و کارهایی که انجام شده، وارداتی است که اکنون یکی از دو کارخانه‌های داخلی شروع به تولید کرده‌اند.

سالاری با بیان اینکه مناقصات ریل‌گذاری انجام شده است، گفت: امیدواریم شهرداری قبل از فصل تابستان پیمانکار روکاری و ریل‌گذاری را انتخاب کند تا امسال با مبالغی که تأمین شده، بتوانیم 30 درصد از روسازی را انجام دهیم و طی یک برنامه سه‌ساله فاز نخست به بهره‌برداری برسد.

 

شناسه خبر 38753