شناسه خبر:35816
1399/11/6 09:56:03

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: اداره منابع طبیعی تعدادی از زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجرد را که دارای سند هستند ضبط کرده است که این موضوع باید حتماً از سوی مسئولان در مرکز استان بررسی شود.

فاطمه مقصودی در بروجرد اظهار کرد: متأسفانه اداره منابع طبیعی تعدادی از زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجرد را که دارای سند و بنچاق هستند به نام منابع طبیعی ضبط کرده است که این موضوع باید حتماً از سوی مسئولان در مرکز استان بررسی شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی برای روستاییان مشکلاتی ایجاد کرده که این مشکلات باید هر چه سریع‌تر برطرف شود افزود: کشاورزان و زمین‌داران در این ناحیه نگران از دست دادن زمین‌های آبا و اجدادی خود هستند که البته ما هم به آن‌ها حق می‌دهیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس عنوان کرد: ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون‌گذار و بازرسان بگویند و برای واگذاری این زمین‌ها تصمیم بگیرند می‌پذیریم. مردم نیز تابع همین تصمیمات هستند و هرچه قانون بگوید تمکین خواهند کرد البته دراین‌بین نباید حق مردم نادیده گرفته شده و یا در حق این مردم زحمتکش ظلم و اجحاف شود.

مقصودی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با اجرای طرح هادی در اکثر روستاهای شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: روستاییان عزیز سرمایه‌های اصلی ما محسوب می‌شوند و اگر تولیدات آن‌ها نباشد همه دچار آسیب می‌شویم پس لازم است که روستاییان ما در آرامش کامل زندگی کنند بنابراین قرار بر این شده که خانه‌های قدیمی و تخریبی تمامی روستاها نوسازی و مرمت شوند.

وی تصریح کرد: طرح هادی به روستاییان ما کمک بسیاری کرده است و تقریباً 80 درصد از مردم از این طرح بهره‌مند شده‌اند. بنیاد مسکن نیز وارد عمل شده و در حال انجام و رسیدگی به خانه‌های تخریبی روستاست.

وی تأکید کرد: مشکلات کلیه معابر روستاها برطرف شده و تنها مشکل کانال آب روستای شیخمیری باید برطرف شود. قرار شده برای کلیه امور ساخت‌وساز روستاییان قیر رایگان تخصیص داده شود که به همین منظور مبلغ 23 میلیارد تومان برای دریافت قیر رایگان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس اظهار کرد: در بازدیدی که به همراه مدیرکل بنیاد مسکن استان از برخی روستاهای شهرستان بروجرد داشتیم قرار بر این شد که تمامی مشکلات روستاییان از بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن، صدور سند اراضی روستایی، معابر و هرآن چه که به بنیاد مسکن مرتبط است در اسرع وقت برطرف شود.

مقصودی با بیان این‌که شهرستان بروجرد در بحث نوسازی مسکن روستایی از شهرهای پیشرو در سطح کشور است افزود: بیش از 90 درصد از مسکن روستاهای شهرستان بروجرد مقاوم‌سازی شده است و هم‌اکنون تعداد سه هزار مسکن در سطح شهر و روستا نیاز به مقاوم‌سازی دارند که مدیرکل بنیاد مسکن استان قول داده که متناسب با نیاز سالانه این مورد را تحت پوشش قرار دهد تا مشکل این عزیزان برطرف شود.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم این اعتبارات تخصیص داده‌شده را دریافت کنیم تا بتوانیم گامی مؤثر برای رفع مشکلات روستاییان برداشته باشیم.

شناسه خبر 35816