شناسه خبر:31700
1399/8/21 16:28:07

عوامل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با حضور در منزل یکی از ضابطان امر به معروف که توسط چند زن و مرد مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، از او دلجویی کردند.

روز گذشته مجموعه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان در منزل جلال صابریون، یکی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس که به‌خاطر انجام امر به معروف توسط چند نفر مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، حضور یافتند و از او دلجویی کردند.

در مراسم مذکور این آمر به معروف به تشریح چرایی ضرب و شتم خود پرداخت و گفت: در جریان تذکر لسانی به چند خانم بدون حجاب که همراه با همسرانشان بودند، مورد بی‌احترامی قرار گرفتم.

جلال صابریون با بیان آنکه یکی از آقایانی که همراه این خانم‌ها بودند شروع به توهین کردند، افزود: آن‌ها حرف‌‌های رکیک و زشتی زدند که انسان از بیان آن‌ها شرم می‌کند، بعد هم گفتند «به تو مربوط نیست و راهت را بگیر و برو».

وی ادامه داد: بنده به این آقا گفتم «من با شما مؤدبانه صحبت می‌کنم و توهینی نکردم» که او نیز با صدای بلند فریاد زد که «می‌گویم برو»؛ همین که خواستم با موتورم حرکت کنم، دیدم همین آقا به سمت دیگر موتور آمد و ضربه محکمی به سرم زد که کلاه کاسکتم به زمین خورد و از چندجا شکست.

این آمر به معروف و نهی از منکر افزود: یکی دیگر از آقایانی که همراه این خانم‌ها بود به سمتم آمد و ضربه محکمی از ناحیه شکم به پهلوی سمت راستم زد و یکی هم به سرم.

وی با اشاره به آنکه این آقایان تا می‌توانستند کتکم زدند و من هم در تمام این مدت فقط دستم را روی صورتم گرفته بودم که از این ناحیه آسیب نبینم، گفت: قسمت عجیب موضوع اینجا بود که خانم‌ها نیز با آقایان همراه شدند و شروع کردند ب ضرب و شتم بنده، آن‌هم با فحاشی.

صابریون با بیان اینکه بنده ضابط امر به معروف هستم و کارت آن را نیز به همراه داشتم، اظهار کرد: بعد از این جریان و حضور چندنفر برای نجات بنده از زیر دست و پای این افراد، در بین فحاشی آن‌ها با 110 تماس گرفتم، اما هرچه زنگ زدم کسی در محل حضور نیافت، درصورتی که در این مواقع پلیس باید سریع سر صحنه حضور یابد.

وی با اشاره به آنکه خانم‌ها و آقایان فرار کردند، گفت: البته بنده شماره پلاک خودرو را برداشتم، در آن اطراف دوربین مداربسته نیز وجود داشت که احتمالاً اتفاقات را ضبط کرده است.

این آمر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: درحال حاضر شکایت خود را تنظیم کرده‌ام و منتظرم تا نسبت به این موضوع رسیدگی شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان نیز در دیدار مذکور ضمن دلجویی از این ضابط امر به معروف بر لزوم توجه به این فریضه الهی تأکید کرد و گفت: همه باید در جامعه نسبت به سلامت آن احساس مسئولیت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام یاسر مظاهری حمایت از آمران به معروف را یکی دیگر از موضوعات دانست و افزود: مطالبه‌گری در حوزه احیای امر به معروف از مباحثی است که می‌تواند زمینه وجود جامعه‌ای سالم را مهیا کند.

شناسه خبر 31700