شناسه خبر:30650
1399/8/1 18:07:49
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان عنوان کرد:

افزایش تاب‌آوری جامعه با اجرای طرح «خانه هلال» در روستاهای همدان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: جمعیت هلال‌احمر آموزش عموم مردم و افزایش تاب‌آوری جامعه را با اجرای طرح خادم و تأسیس «خانه هلال» در روستاهای این استان دنبال می‌کند.

علی سنجربیگی در نشستی با جانشین سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تشریح خدمات بشردوستانه این جمعیت در سال‌های اخیر، بیان کرد: خدمات جمعیت هلال‌احمر استان به‎صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌های بین شهری محورهای مواصلاتی استان و در حوادث غیر مترقبه داخل و خارج استان نظیر زلزله کرمانشاه، سیل لرستان، بیماری کرونا و غیره انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‎احمر همواره به‌عنوان معین دولت در انجام خدمات امداد و نجات بوده است، گفت: این جمعیت در زمان جنگ و در حوادث و بحران‌های طبیعی و انسان‎ساخت با تمام وجود در خدمت نظام جمهوری اسلامی و ملت بوده و به‎صورت داوطلبانه و مردم‎نهاد اداره می‌شود و بخشی از فعالیت‌های حاکمیتی یعنی امداد و نجات را به‎عهده دارد.

سنجربیگی افزود: فعالیت این جمعیت فقط به اینجا ختم نمی‌شود و در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش‌های عمومی و تخصصی و همگانی، برنامه‌های فرهنگی و در حوزه جوانان و داوطلبان و کمک‌های مؤمنانه فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‎احمر استان همدان اضافه کرد: جمعیت هلال‎احمر آموزش عموم مردم و تاب‎آوری جامعه را در قالب طرح‌های مختلفی همچون طرح خادم و طرح تأسیس خانه هلال در روستاها دنبال می‌کند و درصدد ایجاد آمادگی در عموم مردم و بالا بردن توان تاب‎آوری آن‌ها است.

وی گفت: این جمعیت در راستای همکاری متقابل آمادگی کامل دارد تا گردان‌های امداد و نجات بسیج و سپاه را توسط مربیان امداد و نجات آموزش دهد.

سنجربیگی ابراز امیدواری کرد که همکاری متقابل این دو نهاد و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین منجر به پاسخ مناسب، به‎موقع و سریع در حوادث احتمالی شود و افزود: جمعیت هلال‎احمر استان آمادگی خود در زمینه انجام اقدامات عام‌المنفعه، بشردوستانه و آموزش امدادی و همکاری متقابل با سپاه استان را اعلام می‌دارد.

جانشین سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز با تأکید بر همکاری متقابل این دو نهاد از خدمات هلال‎احمر در سیل لرستان، زلزله کرمانشاه، غربالگری کرونا و ارائه خدمات به افراد کرونایی، اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و دیگر حوادث داخل استان تشکر و قدردانی کرد.

سردار مهدی فرجی گفت: فعالیت در جمعیت هلال‎احمر و بسیج هر دو در جهت رضای خداوند و ارائه خدمت به مردم و انجام اقدامات انسان‌دوستانه است که امیدواریم با همکاری متقابل این خدمت‌رسانی به نحو احسن انجام شود.

سردار فرجی با اشاره به اینکه آشنایی مردم با حوادث و ایجاد آمادگی تاب‎آوری جامعه را بالا می‌برد، افزود: در جمعیت هلال‌احمر و بسیج نیروهای متعهد و توانمند با اهداف خدمت به انسان‌های نیازمند فعالیت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که در راستای همکاری متقابل در آینده نزدیک آموزش امدادی گردان‌های بسیج و سپاه توسط مربیان امداد و نجات جمعیت هلال‎احمر استان همدان صورت گیرد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 30650