شناسه خبر:27777
1399/6/12 12:52:44

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: فاز نخست قطار شهری کرمانشاه از طاقبستان تا میدان آزادی تا ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرداد سالاری با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرمانشاه بسیار کند پیش می‌رود و انتقاد بر آن وارد است اظهار کرد: فاز نخست این پروژه از میدان طاق‌بستان تا میدان آزادی محدود شده است.

وی با بیان اینکه این مسیر 9 ایستگاه دارد که دو مورد آن در حال ساخت است عنوان کرد: 700 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی فاز نخست این پروژه نیاز است که 350 میلیارد تومان دولت و 350 میلیارد تومان شهرداری باید تأمین کند.

سالاری گفت: امسال اعتبار مناسبی معادل 200 میلیارد تومان از سهم دولت برای این پروژه تعریف و تصویب شده و امید داریم تا سال 1401 فاز نخست راه‌اندازی شود.

وی افزود: بخشی از پروژه از میدان آزادی تا میدان فردوسی به این دلیل که از زیر زمین ادامه می‌یابد به دلیل هزینه بسیار و زمان‌بر بودن فعلا متوقف شده است.

سالاری گفت: تلاش می‌شود بعد از فاز اول با شبکه‌های دیگر ارتباطی همچون بی‌آر‌تی و اتوبوس برقی به مسافران خدمت‌رسانی شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بیان کرد: از دید کارشناسی این پروژه به این صورت نباید اجرا می‌شد بلکه باید روی زمین یک قطار سبک شهری راه‌اندازی می‌شد.

وی افزود: در زمان تصمیم‌گیری برای این پروژه ایجاد یک قطار سریع شهری مدنظر بوده که بسیار پرهزینه است و با تشدید تحریم‌ها نیز برای تهیه تجهیزات و واگن با مشکلاتی مواجه شدیم؛ بنابراین راهی جز تکمیل فاز اول طرح وجود ندارد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 27777