شناسه خبر:27524
1399/6/6 00:15:55

امام‌جمعه قروه گفت: ابزار اصلاح امت‌ها، ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مردم به مردم، مردم به دولت، حکومت به مردم و دولت به دولت است و ضرورت دارد در جامعه اجرا شود.

پیش از ظهر روز گذشته همایش بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در قروه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی در این همایش تصریح کرد: مسئله بدحجابی یک منکر است و این تعریف نیاز به شناخت و معرفی دارد که بستگی به ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: اصل تشکیل حکومت‌ها براساس اصل بزرگ امر به معروف و نهی از منکر شکل می‌گیرد و نمونه آن در جامعه اسلامی بیشتر به چشم می‌خورد.

امام‌جمعه قروه اذعان کرد: غربی‌ها به انسان دیدگاه افراطی دارند و ضرورت دارد این دیدگاه با تشکیل شهر فاضله اصلاح شود و مقدمات آن بزرگ شمردن جایگاه انسان‌ها است.

رستمی در ادامه گفت: ابزار اصلاح امت‌ها، ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مردم به مردم، مردم به دولت، حکومت به مردم و دولت به دولت است و ضرورت دارد در جامعه اجرا شود.

امام‌جمعه قروه در مورد دیگر ویژگی‌های امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: یکی از اصول فرع دین اجرایی‌شدن امر به معروف و نهی از منکر است که ضرورت دارد در تمام بخش‌های اجتماعی در دستور کار مردم و دولت قرار گیرد.

* امر به معروف و نهی از منکر باید به یک هنجار اجتماعی تبدیل شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: دشمنان اسلام در خیال خام خود در فکر ترویج فرهنگ غربی و بدحجابی میان مسلمانان هستند و با ترویج امر به معروف و نهی از منکر نباید اجازه چنین طرح و ایده‌ای به دشمنان داد.

محمود الله‌مرادی در ادامه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به‌ یک هنجار در جامعه تبدیل شود، چراکه رواج آن موجب پیشرفت همه‌جانبه کشور در سطوح مختلف است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر زمانی در جامعه به معنی حقیقی خود خواهد رسید که به‌عنوان فرهنگ سازنده در اولویت زندگی خانواده‌ها قرار گیرد.

الله‌مرادی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به‌ یک وظیفه همگانی تبدیل شود و آموزش اقشار مختلف جامعه می‌تواند رشد این فریضه دینی و اسلامی را به همراه داشته باشد.

* ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب تسلط دشمنان بر مسلمان می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان هم در این همایش با تسلیت به‌مناسبت عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادارش، گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزء وظایف دینی پیامبران و امامان بوده و هدف از ایجاد آن حفظ جایگاه این فریضه دینی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی تصریح کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب شبیخون فرهنگ دشمنان اسلام به کشورهای مسلمان خواهد شد و باعث تزلزل جوامع می‌شود.

وی در ادامه افزود: شناخت مبانی امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مطالعه کتب دینی و سیره معنوی اهل بیت (ع) است، چراکه در تمام دوره‌های تاریخ اسلام شاهد ترویج امر به معروف و نهی از منکر میان علمای دین بوده‌ایم.

در پایان همایش از طلایه‌داران و فعالان این حوزه قدردانی شد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27524