شناسه خبر:25528
1399/5/1 02:08:39

امام‌جمعه همدان بزرگ‌ترین آسیب در جامعه را بی‌تفاوتی مردم در برابر منکرات عنوان کرد و گفت: کار اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با این بی‌تفاوتی‌ها در جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز گذشته در مراسم معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)، عزت و ذلت جامعه را منوط به توجه به امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و اظهار کرد: خداوند از علما و بزرگان این پیمان را گرفته تا در مقابل ناهنجاری‌های جامعه سکوت نکنند.

وی بزرگ‌ترین آسیب در جامعه را بی‌تفاوتی مردم در برابر منکرات عنوان کرد و گفت: کار اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان مبارزه با این بی‌تفاوتی‌ها در جامعه و در بین مردم است.

متأسفانه حساسیت‌های ما زمانی به‌کار گرفته می‌شود که منافع شخصی افراد به خطر می‌افتد، اما آنجا که بحث منافع اجتماعی و آرمان‌های نظام و انقلاب است، سکوت اختیار می‌کنیم.

امام‌جمعه همدان افزود: متأسفانه حساسیت‌های ما زمانی به‌کار گرفته می‌شود که منافع شخصی افراد به خطر می‌افتد، اما آنجا که بحث منافع اجتماعی و آرمان‌های نظام و انقلاب است، سکوت اختیار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر جا طاغوت پُررنگ‌تر باشد توجه به امر به معروف الزام بیشتری دارد، عنوان کرد: گاهی دستگاهی اهل طاغوت است، همانند شاه که حضرت امام (ره) با قیام علیه آن، امر به معروف و نهی از منکر می‌کند و گاهی هم طاغوت ممکن است یک فرد کارمند در یک اداره خاص باشد که باید در این زمینه نیز با فعالیت درست، موفق عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امر به معروف در همه ابعاد باید مورد توجه باشد، ابراز کرد: جای این سؤال وجود دارد که بی‌اعتقادی‌، ناامیدی، یأس و شبهه‌ای که برای یک جوان ایجاد می‌شود را دختری که در خیابان با وضعیت ناهنجار حاضر می‌شود ایجاد می‌کند و یا عملکرد اشتباه یک مسئول؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی عنوان کرد: البته معنای این حرف بی‌توجهی به منکرات دیگر نیست، بلکه باید همه موضوعات و منکرات مد نظر باشد و در همه ابعاد اقدام به مطالبه‌گری کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین اصلاحات اجتماعی که به نفع مردم تمام شود زمانی است که مطالبه‌گری توسط خود ما انجام شود، گفت: اگر پرچم مطالبه‌گری در دست دیگران قرار گیرد، نتیجه‌اش به حاشیه رفتن منفعت جامعه، حق حرف و خواسته‌های مردم است.

* جریانات انقلابی باید عهده‌دار مطالبه‌گری در جامعه باشند

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه جریانات انقلابی باید عهده‌دار مطالبه‌گری در جامعه باشند، مطرح کرد: در کنار فعال شدن شوراهای امر به معروف در استان همدان غیر از دبیر و هیئت اندیشه‌ورز، دفاتر قوه قضائیه و نیروهای مسلح و معاونت اطلاع‌رسانی و مطالبه‌گری هم در همدان راه افتاده است.

وی تحقق عزت برای جامعه اسلامی را وظیفه شرعی مسئولان دانست و گفت: فعال شدن ستاد امر به معروف، راهی برای تحقق عزت برای جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به تغییر دبیر ستاد امر به معروف، اظهار کرد: در ابتدای کار بنده نسبت به تغییر دبیری از سپاه تمایلی نداشتم، چراکه ظرفیت و اعتقاد سپاه و دغدغه‌مندی آن‌ها نسبت به انقلاب در مقام عمل مشخص است، اما به‌دلیل ایجاد وحدت رویه در سطح کشور مقرر شد تا دبیر این ستاد تغییر کند.

گفتنی است؛ در این مراسم با تقدیر از خدمات سردار مظاهر مجیدی، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری به‌عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان معرفی شد.

شناسه خبر 25528