شناسه خبر:22395
1399/3/10 00:43:51

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان به ساخت‌وسازهای بی‌رویه در دامنه الوند اشاره کرد و با ابراز نگرانی گفت: نباید از باغات و جبهه شمال الوند غفلت کرد؛ درحال حاضر شاهدیم در اعتمادیه و باغات اطراف، افراد به اسم احداث خانه‌باغ، دست به ساخت‌وساز زده‌اند. اگر این موضوع مدیریت نشود، در آینده به‌جای باغ و درخت، باید شاهد ساختمان‌های سنگی و آهنی باشیم و همدان دیگر سرسبزی خود را نخواهد داشت.

سیدسعید شاهرخی روز پنجشنبه گذشته در دیدار با اعضای انجمن فرهنگی ثارالله همدان و در پاسخ به مطالباتی که توسط اعضای این انجمن مطرح شد با تأکید بر اینکه شرایط امروز کشور با گذشته متفاوت بوده، اظهار کرد: 40 سال است که دشمنان علیه نظام اسلامی توطئه می‌کنند و به فضل خداوند ناکام مانده‌اند که همچنان خواهند ماند.

وی با تأکید بر اینکه معاندان دست به هر کاری زدند تا مردم را از مسئولان و حکومت اسلامی جدا کنند، افزود: در این راه تا آنجا پیش رفتند که ادعا کردند طی آبان‌ماه سال 97 ایران دیگر روزی به‌نام مبارزه با استکبار جهانی را نخواهد دید.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه و تشدید آن‌ها بخشی دیگر از دیگر توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی است، تصریح کرد: درحال حاضر استکبار تمام درهای اقتصادی جهان را بر روی ایران بسته و امکان تبادل مالی با دنیا را برای ما مسدود کرده‌اند.

وی تأکید کرد: بااین‌وجود ما توانستیم به لطف خداوند متعال، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، پشتیبانی و ایستادگی مردم به همراه تدابیر دولت در این دوران سخت بایستیم و از راهی که می‌رویم، بازنگردیم.

      19 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل نیاز به بازسازی و تعمیر دارد

شاهرخی با بیان اینکه بلایای طبیعی ازجمله سیل و خسارات واردشده به منازل، زمین‌های زراعی و باغات بیشتر توجه مسئولان را به خود معطوف کرد، خاطرنشان کرد: این مسائل باعث شد که ما کمتر بتوانیم به برنامه‌های دیگر همچون حضور در جمع دانشگاهیان بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه 19 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل نیاز به بازسازی و تعمیر دارد، گفت: با وجود همه این مشکلات، انتخابات مجلس شورای اسلامی را با کمترین حاشیه ممکن و به دور از هرگونه تنش و دعواهای سیاسی برگزار کردیم.

استاندار همدان با بیان اینکه اعتدال سرلوحه کاری ما در استان است، اظهار کرد: در این مدت هر فردی خواه به جناح اصولگرا و خواه به جناح اصلاح‌طلب وابستگی داشت، اگر سخن نامربوط و ناروایی بیان کرد، آن را مورد توجه قرار ندادیم.

وی با اشاره به اینکه زمان زیادی را به جلب اعتماد مردم و اقشار مختلف اختصاص دادیم، افزود: سال گذشته غائله آبان‌ماه را با همراهی، هوشیاری و بصیرت مردم پشت سر گذاشتیم.

      همدان در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد/ تلاش شبانه‌روزی مسئولان

شاهرخی با تأکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا و بسیج همه امکانات برای مقابله با آن از دیگر اتفاقات مهم سال گذشته بود که همچنان با مقاومت ادامه دارد، گفت: استان همدان درحال حاضر در وضعیت قرمز قرار ندارد که این اتفاق به‌خاطر تلاش شبانه‌روزی مسئولان در سطوح مختلف و کادر درمانی استان است.

وی با بیان اینکه روزانه در استان همدان بین پنج تا هفت نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: در این مدت هیچ بیماری معطل دریافت خدمات پزشکی نماند و صف انتظار برای آی‌سی‌یو نیز ایجاد نشد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه سه ماه به‌طور شبانه‌روزی برای تأمین سلامت مردم تلاش کردیم، ادامه داد: در این میان دشمنان از فرصت شیوع ویروس کرونا استفاده کرده و به دنبال تعطیلی بازار بودند تا مشکلاتی را در کشور به‌وجود آورند، اما با تدبیر دولت و فعال ماندن واحدهای تولیدی، نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت ما وحدت، همدلی و هماهنگی بین مسئولان و مردم است، خاطرنشان کرد: پیروزی در مقابله با کرونا به‌دلیل نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری بود که همه را به تصمیمات ستاد ملی کرونا متوجه کردند تا نگاه‌ها به آن معطوف باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه مردم از مسئولان کار می‌خواهند و کاری به جناح آنان ندارند، تأکید کرد: همه ما مسئولان خودمان را باید وقف مردم کرده و منافع آن‌ها را بر منافع فردی و جناحی رجحان دهیم.

      63 پروژه به ارزش 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است

وی با اشاره به اینکه ما برای مدیریت استان برنامه داریم و گواه آن تدوین سند توسعه سه‌ساله است، اظهار کرد: براساس این سند باید سالانه پنج هزار میلیارد دلار در استان سرمایه‌گذاری شده و هرسال 20 هزار شغل ایجاد شود.

استاندار همدان تصریح کرد: درحال حاضر برای تحقق جهش تولید در استان 63 پروژه به ارزش 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی درباره سؤالی مبنی بر گرانی مسکن در همدان نیز گفت: شهر برای اداره نیاز به مدیریت دارد و پول تنها شرط نیست، بنابراین ازجمله دلایل گرانی مسکن علاوه‌بر مشکلات موجود، طولانی شدن فرآیند صدور پروانه است؛ چراکه افزایش تعرفه عوارض سبب گرانی مسکن می‌شود، چون مردم توانایی پرداخت آن را ندارند.

      شورای شهر و شهرداری باید به دنبال برنامه‌ریزی و انجام کارهای بزرگ باشند/ ناراضی‌ام

شاهرخی با اشاره به اتفاقاتی که در شهرداری و شورای شهر در این مدت رخ داده، بیان کرد: کار آسفالت خیابان‌ها و گل‌کاری را مناطق برعهده دارند و شورای شهر و شهرداری باید به دنبال برنامه‌ریزی و انجام کارهای بزرگ باشند و اگر توانایی این کار را ندارند، اعلام کنند تا ما ورود کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای همدان دغدغه دارم و از این رو آماده همکاری با اعضای شورای شهر و شهردار برای انجام کارهای بزرگ هستم، اظهار کرد: بنابراین باید قدرت خطر کردن در مدیریت و برنامه‌ریزی برای شهر وجود داشته باشد.

استاندار همدان درباره ابهامات طرح جامع شهر همدان و مشکلات پیش‌آمده برای مشاور این پروژه با اشاره به گرانی مسکن و نقشه طرح تفضیلی، افزود: تا زمانی که ابهامات این طرح برطرف نشود، آن را نخواهم پذیرفت؛ چراکه یکی از دلایل گرانی مسکن همین ضوابطی است که در طرح تفضیلی وجود دارد.

      اعتقادی به دخالت بیجا در امور مسئولان ندارم

وی ضمن اینکه یک‌بار دیگر تأکید کرد باید فرآیندی جدید و به‌روز برای صدور پروانه ساختمانی تعریف شود، ادامه داد: اگر مسئولان و متولیان امر نمی‌توانند برای حل گرانی مسکن چاره‌ای بیندیشند، هرچه زودتر اعلام کنند تا خودمان مشکل را برطرف کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه دخالت نکردن بیجا در امور مسئولان سرلوحه کاری من بوده اما اگر فردی کمک بخواهد دریغ نخواهم کرد، اظهار کرد: از مدیریت شهر ناراضی‌ام و شورا و شهردار هم باید از برخی حاشیه‌ها که به مدیریت شهر آسیب می‌زند، پرهیز کنند.

      ساخت‌وسازهای بی‌رویه در دامنه الوند نگران‌کننده شده است

وی به ساخت‌وسازهای بی‌رویه در دامنه الوند نیز اشاره و نسبت به این رخدادها ابراز نگرانی کرد و افزود: نباید از باغات و جبهه شمال الوند غفلت کرد؛ درحال حاضر شاهدیم در اعتمادیه و باغات اطراف، افراد به اسم احداث خانه‌باغ، دست به ساخت‌وساز زده‌اند.

استاندار همدان تصریح کرد: اگر این موضوع مدیریت نشود، در آینده به‌جای باغ و درخت، باید شاهد ساختمان‌های سنگی و آهنی باشیم و همدان دیگر سرسبزی خود را نخواهد داشت.

شناسه خبر 22395