شناسه خبر:16850
1398/11/6 10:18:23

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کرمانشاه گفت: دهه فجر امسال 685 طرح عمرانی، اقتصادی، اشتغال، سلامت و خدمات‌رسانی با حدود یک‌هزار و 400 میلیارد تومان در شهرستان کرمانشاه کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

فضل‌الله رنجبر روز گذشته در جلسه شورای اداری در سرسرای فرمانداری کرمانشاه بیشتر طرح‌های دهه فجر را از نوع اقتصادی و در راستای اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها برای دو هزار و 89 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های اقتصادی بزرگی در شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد که موجب اشتغال افراد زیادی خواهد شد، گفت: همچنین در حوزه گردشگری هتل‌آپارتمان، واحد تولیدی شن و ماسه و ده‌ها طرح در بخش کشاورزی مانند گلخانه، دامپروری، تولید خوراک دام و مرغداری به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در دهه فجر امسال چند اورژانس بیمارستانی در شهر کرمانشاه سامان‌دهی و راه‌اندازی می‌شود و در برخی از بیمارستان‌ها نیز اتاق‌های عمل جدید، طرح‌های توسعه بخش‌های بیمارستانی و یا تجهیز لوازم پزشکی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح 80 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، احداث سه ساختمان دانشگاهی، احداث و آسفالت چند جاده اشاره کرد و افزود: در دهه فجر گازرسانی به 40 روستای شهرستان افتتاح و عملیات گازرسانی به 103 روستا با 103 میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.

به گفته رنجبر اکنون 400 روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: همچنین در دهه فجر عملیات اجرایی احداث 15 زمین چمن مصنوعی فوتبال در محلات فقیرنشین شهرستان کرمانشاه با اعتبار 9 میلیارد تومان توسط خیران و با همراهی شهرداری کرمانشاه آغاز می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از تمام مدیران شهرستان خواست طی ایام دهه فجر با مراجعه به روستاها و محله‌ها درخصوص انجام خدمات نظام به مردم گزارش دهند و اطلاع‌رسانی کنند تا مردم با خدمات نظام جمهوری اسلامی از نزدیک آشنا شوند.

رنجبر با اشاره به شیطنت و دشمنی استکبار جهانی در تحریم‌های ظالمانه کشور و شهادت مظلومانه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، از مسئولان خواست نسبت به اتفاقات روزهای اخیر کشور برای مردم به‌وِیژه جوانان روشنگری کرده و برای مشارکت حداکثری آنان در مراسم 22 بهمن‌ماه تلاش کنند که مایه ناامیدی دشمنان است.

وی در پایان از شهرداری‌ و دستگاه‌های اجرایی خواست به‌مناسبت دهه فجر خیابان‌ها، بلوارها و سردرب ادارات را آذین‌بندی و تزیین کنند.

شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت دو میلیون نفری استان را در خود جای داده است که دارای پنج بخشداری کوزران، بیلوار، سرفیروزآباد، بخش مرکزی و ماهیدشت بوده و لقب بزرگ‌ترین شهرستان کشور را به خود اختصاص داده است.

شناسه خبر 16850