شناسه خبر:15688
1398/10/7 13:56:09

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی (فتا) همدان گفت: ارسال و انتشار نظرها و اظهارات (کامنت) توهین‌آمیز در فضای مجازی جرم محسوب شده و توسط این نهاد پیگیری و با متخلف برخورد می‌شود.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به انتشار نظرهای متفاوت در فضای مجازی چنانچه نظرها توهین‌آمیز باشد با متخلف برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد از روی ناآگاهی اقدام به انتشار پست ها و نظرهای توهین آمیز می کنند توصیه کرد: به تازگی شهروندی اقدام به قراردادن نظرهای تخریبی و انتقاد و توهین آمیز علیه یک رستوران در فضای مجازی اینستاگرام و بخش کامنت های شخصی کرده بود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان اضافه کرد: با طرح شکایت از سوی مسوول رستوران موضوع توسط کارشناسان پلیس فتا بررسی شد که با همکاری ادمین صفحه، متخلف شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ خوش نهاد بیان کرد: متهم ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی بود اما هنگام مواجهه با مدارک مستند به جرم خود اعتراف کرده و انگیزه خود را تخریب وجهه این رستوران و وارد کردن خسارت مالی عنوان کرد.

وی از شهروندان خواست به صورت مستمر اخبار جرائم سایبری پلیس فتا را مطالعه کنند چرا که بیشتر این افراد به علت نداشتن سواد رسانه‌ای اقدام به انجام اعمال مجرمانه می‌کنند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 15688