شناسه خبر:13089
1398/7/28 08:26:07
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در جمع عزاداران اربعین حسینی:

پیام اربعین تسلیم مطلق در برابر ولی خداست

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در همدان گفت: پیام اربعین حسینی به جهانیان تسلیم مطلق در برابر ولی خدا بودن است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی روز گذشته در اجتماع عظیم عزاداران اربعین حسینی اظهار کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا در برابر کفار اعلام کردند که "من فرزند پیغمبر هستم" اما یزدیان زمان توجه نداشتند و شهادت امام را منجر شدند.

وی بیان کرد: قاتلان امام حسین‌(ع) سه ویژگی هواپرستی، دنیاطلبی و اطاعت از کفر را داشتند که این سه ویژگی در دنیای امروز نیز بسیار خطرناک است.

نماینده ولی‌فقیه در همدان تصریح کرد: کسی که به دنیا وابستگی داشته باشد نمی‌تواند خود را حسینی بنامد، بنابراین باید تسلیم محض در برابر خدا بود.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اگر از راه دور به امام حسین(ع) سلام بدهید ثواب زیارت امام حسین را دارد پس از راه دور هم می‌توان عشق و ارادت به امام حسین(ع) نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: باید همگی در این روز اربعین اعلام کنیم من خودم را برای یاری و جهاد در راه امام زمان (عج) آماده کرده‌ام و زندگی من با قواعد شما اداره می‌شود.

گفتنی است اجتماع عظیم اربعین حسینی و جاماندگان پیاده‌روی اربعین کربلا در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان برگزار شد.

در این مراسم هیئت‌های عزاداری با زائران حرم حسینی هم‌نوا شده و با نوحه‌خوانی مداحان عزاداری کردند.

ضمن قرائت زیارت اربعین، روضه‌خوانی در این مراسم بسیار باشکوه برگزار شد و مراسم به شکل زنده از شبکه استانی همدان و برخی از شبکه‌های ملی صدا و سیما پخش شد.

شناسه خبر 13089