شناسه خبر:81313
1403/1/26 16:57:46

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه راهکارهای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم تدوین شده است، گفت: امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌ها و شیوه‌های نوین زمینه تولید پنج میلیون تُن محصول کشاورزی تا پایان سال ایجاد شود.

احمد قدیمی ظهر روز یکشنبه در جمع تولیدکنندگان و کشاورزان در سالن جلسات جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه راهکارهای تحقق شعار سال با قید ویژه مشارکت مردم در سازمان جهاد کشاورزی استان تدوین شده است، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، راهکارهای همه‌جانبه درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت غذایی و نیل به خودکفایی در محصولات مهم و استراتژیک از مؤلفه‌های توانمندی محسوب می‌شود، افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به‌منظور جهش تولید در دستور کار است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: درنظر داریم امسال با برنامه‌ریزی و اقدامات هدفمند و منسجم زمینه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه درحال حاضر تولیدات سالانه بخش کشاورزی استان در زیربخش‌های زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات 4.8 میلیون تُن است، تصریح کرد: با به‌کارگیری شیوه‌های نوین کاشت و داشت، استفاده از نتایج تحقیقات، کاربرد ماشین‌آلات و توسعه مکانیزاسیون و استفاده بهینه از منابع آب و خاک افزایش تولید محقق می‌شود.

قدیمی اصلاح فرآیندها، تسهیل در صدور مجوزها، ارائه مشوق‌ها و نمایش توانمندی‌ها همچنین جذابیت‌های بخش کشاورزی را زمینه‌ساز مشارکت مردم و صاحبان سرمایه دانست.

وی برگزاری همایش سرمایه‌گذاری را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام اعلام کرد و گفت: به‌منظور جلب و افزایش مشارکت در حوزه سرمایه‌گذاری، طرح‌های کشاورزی در اولویت اجرا شناسایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: ارزیابی عملکرد معاونت‌ها و مدیریت‌ها در راستای تحقق شعار سال به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌ها و شیوه‌های نوین زمینه تولید بیش از پنج میلیون تُن محصول کشاورزی در استان تا پایان سال ایجاد شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 81313