شناسه خبر:82004
1403/2/11 15:17:09
امام‌جمعه بهار در آیین تجلیل از نیروهای انقلابی فراجا در اجرای طرح نور:

برقراری امنیت در جامعه مدیون نیروی بی‌ادعای انتظامی است

امام‌جمعه بهار ابراز کرد: برقراری امنیت در جامعه مدیون نیروی بی‌ادعای انتظامی است؛ نیروی انتظامی همچون خون در رگ‌ها جریان دارد و درصورت توقف آن، جامعه دچار اضمحلال می‌شود.

سپهرغرب، گروه - زهرا طالبی :

حجت‌الاسلام رضا مصباح در آیین تجلیل از نیروهای انقلابی فراجا در اجرای طرح نور که در مسجد باب‌الحوائج بهار با حضور فرمانده انتظامی استان همدان، فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی شهرستان بهار، فرماندار و برخی از مسئولان و مردم شهرستان بهار برگزار شد، گفت: برای حمایت از نیروی انتظامی باید به‌پا خیزیم؛ چراکه نشستن باعث توقف و ایستایی می‌شود و ایستایی نتیجه سستی است و سستی، در شیعه راه ندارد.
حجت‌الاسلام مصباح اضافه کرد: در دوره‌ای در جهان، گذر از سنت‌گرایی و رسیدن به مدرنیته اتفاق افتاد و موج خداناباوری و بی‌خدایی در دنیا ایجاد شد و عصر ظلمت، قرنی عاری از خدا و دین و عقب‌افتادگی بود.

وی با بیان اینکه فساد نتیجه شهوت و خونریزی نتیجه غضب است، گفت: زن‌ابزاری و غضب در این عصر اتفاق افتاد و 100 میلیون نفر جان خود را در جنگ جهانی دوم از دست دادند. تمام داده‌های مکتب بی‌خدایی بر محور شهوت‌گرایی و غضب اتفاق افتاد و شهوت‌گرایی، عرصه وادادگی شد؛ آمریکا به‌واسطه هالیوود داده‌هایی به خورد اذهان و افکار مردم داد.

این مقام مسئول ادامه داد: چالش امروز، چالش رسانه است و هرکس رسانه قوی‌تر داشته باشد، تصویر افکارش قوی‌تر و هدفش دقیق‌تر است.

امام‌جمعه بهار تصریح کرد: با بروز و ظهور انقلاب اسلامی، خداگرایی و فکر خدایی در همه عرصه‌های اقتصاد، مدیریت، اجتماعی و فرهنگی حکم‌فرما شد و امام خمینی (ره) با الگوگیری از پیامبر اسلام (ص)، هیمنه اعتقادی غرب را به هم ریخت؛ کرسی‌های نظریه‌پردازی دچار تشویش شدند، زیرا حرکت امام، حرکت فردی نبود و یک جریان، مکتب، گفتمان و خیزش بنیادین بود که انسان را به ذات خود و فطرت انسان که خداگراست، برگرداند.

وی تشریح کرد: در زمانی که جاهلیت انسان را فرا گرفته بود و نگرش به اوضاع حیوانی بود و عقل‌مداری محور جامعه نبود، امام خیزشی انجام داد و 45 سال در خفقان به تبیین راه و روش خود پرداخت.

حجت‌الاسلام مصباح تصریح کرد: در دنیایی که غلامان حلقه به گوش آمریکا از خود اختیاری نداشتند، ایران تابوی آمریکا را شکست و آمریکا برای جبران شکست، سیاست استحاله از درون و فروپاشی کانون مقدس خانواده را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه نگرانی غرب فکر بسیجی و ایرانی است، ادامه داد: درصورت زیر سؤال رفتن حجاب، کانون مقدس خانواده و اقتدار، عزت و استقلال زیر سؤال می‌رود.

* غرب با زیر سؤال بردن حجاب، ارزش‌های ما را به چالش می‌کشد

این مقام مسئول بیان کرد: غرب با زیر سؤال بردن حجاب، ارزش‌های ما را زیر سؤال می‌برد و با توجه به اینکه نمی‌تواند در میدان پیکار وارد شود، درصدد القای قضایای خودویرانگر بوده و از طریق بیماری خنثی‌گری وارد شده است.

وی ادامه داد: برقراری امنیت در جامعه مدیون نیروی بی‌ادعای انتظامی است؛ نیروی انتظامی همچون خون در رگ‌ها جریان دارد و درصورت توقف آن، جامعه دچار اضمحلال می‌شود.

* تلاش نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در همه ابعاد

در ادامه فرمانده انتظامی استان همدان گفت: حرکت خودجوش مردم در حمایت از مجموعه فراجای استان در طرح حجاب و عفاف با عنوان طرح نور، باعث دلگرمی نیروهای خدوم انتظامی است.

سردار سلمان امیری افزود: شهدا مسیر را برای ما مشخص کردند و ما خادم این ملت هستیم؛ همچنین به‌خاطر پوشیدن لباس مقدس خادمی، خداوند را شاکریم.

وی افزود: مردم ما با درک سیاسی بالا و بصیرت و آگاهی، بر اوضاع مسلط هستند و هرجا نیاز است، خاضعانه وارد می‌شوند.

این مقام مسئول با تأکید بر تأمین امنیت در همه ابعاد توسط نیروی انتظامی، گفت: تقدیم دو شهید توسط نیروی انتظامی در استان، گواه این ادعا است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در حوزه امنیت اخلاقی احساس تکلیف کرده و با کسانی که بر ولنگاری دامن می‌زنند و درصدد عادی‌سازی برهنگی و از هم پاشیده شدن خانواده‌ها هستند، برخورد خواهد کرد.

این مقام مسئول تشریح کرد: حمایت مردمی از «طرح نور» علاوه‌بر از دفاع از حجاب، باعث تقویت کیان خانواده است؛ زیرا درصورت تحقق خواسته دشمن، وعده صادق و شکستن هیمنه پوشالی آمریکا را نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: موضوع حجاب اجتماعی و فرهنگی است و ما به آن به‌صورت امنیتی نگاه نمی‌کنیم، اما هر مسئله فرهنگی و اجتماعی باید و نبایدهایی دارد که باید اجرایی شود.

سردار امیری اضافه کرد: در طرح نور با تکیه بر خواسته مردمی، از همه ظرفیت‌ها و نیروها استفاده کردیم و همکاران ما درصدد آگاهی‌بخشی به افراد ناآگاه هستند و درصورت عدم توجه به تذکر پلیس، با افراد بی‌حجاب با اقتدار برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: بسیاری از افرادی که کشف حجاب کرده بودند، با تذکر پلیس اصلاح شدند و کشف حجاب توسط برخی افراد ناشی از ناآگاهی است.

* به خطر افتادن امنیت اجتماعی با ورود برهنگی

در ادامه فرماندار بهار نیز گفت: جان‌برکفان نیروی انتظامی در هر زمینه‌ای برای کشور، مردم و جامعه ما امنیت می‌آفرینند.

مجتبی فیض‌اللهی افزود: یکی از آفت‌هایی که جامعه بشریت را تهدید می‌کند، موضوع برهنگی است و در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌عنوان سرطانی مطرح می‌شود که مبارزه با سرطان راهکار خود را می‌طلبد.

وی ابراز کرد: برهنگی در میراث نیاکان ما نبوده و غرب آن را برای کشور ما به ارمغان آورده است؛ برای مبارزه با این آفت نیروی انتظامی در صحنه حضور یافته و امنیت و حماسه می‌آفریند.

این مقام مسئول ادامه داد: امنیت اجتماعی ما با ورود برهنگی به خطر افتاده و با ترویج آن، شهید حججی‌ها و مردان حماسه‌آفرین رشد نخواهند کرد؛ باید در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کرد.

شناسه خبر 82004