شناسه خبر:82015
1403/2/11 18:06:22

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از استقبال بالای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی از غرفه‌های همدان در نمایشگاه ایران‌اکسپو 1403 خبر داد و گفت: تاکنون 6 قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی استان به خارج از کشور در خلال برگزاری این نمایشگاه منعقد شده است.

سیدمجتبی حسینی روز سه‌شنبه ابراز کرد: قراردادهای منعقدشده تاکنون شامل دو مورد صادرات کشمش، دو مورد صادرات گیاهان دارویی، یک مورد صادرات محصول شیر تغلیظ‌شده و یک مورد صادرات محصولات میوه خشک می‌شود.

این مقام مسئول گفت: به همت وزارت کشور استان همدان به همراه سایر استان‌ها برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه حضور دارد.

وی اظهار کرد: ارائه محصولات تولیدی دارای ارزش و معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان یکی از مهم‌ترین اهداف حضور استان در این نمایشگاه است.

حسینی تصریح کرد: استان همدان همچون سال گذشته حضور پُررنگی در این نمایشگاه دارد و غرفه این استان با حضور فعالان اقتصادی آماده شده و در طول چند روز گذشته استقبال خوبی توسط مردم از غرفه استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از ابتدای آغاز نمایشگاه علاوه‌بر 6 قرارداد خارجی برای صادرات محصولات تولیدی استان، 15 تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی نیز به امضا رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از 70 کشور و دو هزار و 500 تاجر خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند و تلاش داریم تا با بهره‌گیری از این فرصت زمینه صادرات محصولات تولیدی استان همدان را فراهم کنیم.

وی افزود: سفال و کشمش همدان به‌عنوان دو زنجیره اصلی در این نمایشگاه ارائه شده است و در کنار آن نیز پنج زنجیره با ارزش «مبل‌ومنبت»، «پوشاک»، «گیاهان دارویی»، «میوه خشک» و «چرم» عرضه می‌شود.

* دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای فعالیت در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به آمادگی استان همدان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، گفت: از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا با بازدید از ظرفیت‌های استان همدان، اقدام به سرمایه‌گذاری در این استان کنند تا شاهد توسعه بیش‌ازپیش استان و تقویت تولید تجاری آن باشیم.

حسینی اظهار کرد: با تشکر از حمایت‌های استاندار همدان و حضور پُررنگ استان در نمایشگاه، از دستگاه‌های اقتصادی استان همدان نیز در معرفی توانمندی‌های اقتصادی دیار هگمتانه قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره‌های ارزش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

حسینی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ادامه داد: امسال و در جهت تحقق شعار سال، آماده جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش‌ازپیش زیرساخت‌ها هستیم.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82015