معاون استانداری ایلام تأکید کرد؛
نقش کلیدی رسانهها و مشوقهای مالی در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام با تأکید بر اهمیت فرهنگسازی رسانهای در حوزه جوانی جمعیت، رسانهها را ابزاری بیبدیل در اصلاح نگرشهای جمعیتی دانست و خواستار بهرهگیری هوشمندانه از ظرفیتهای رسانهای برای تحقق اهداف جمعیتی کشور شد.
افشین کریمی یکشنبه 11 آبان در نشست کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر ضرورت نقشآفرینی رسانهها در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت تأکید و اظهار کرد: رسانهها با توجه به تأثیرگذاری گسترده بر افکار عمومی میتوانند در نهادینهسازی نگرشهای مثبت نسبت به ازدواج، فرزندآوری و تشکیل خانواده نقشآفرین باشند.
وی با اشاره به تحولات جمعیتی کشور، استفاده هدفمند از رسانههای ملی، محلی و نوین را برای تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ضروری دانست و خاطرنشان کرد: روایتهای واقعی از خانوادههای موفق و فرزندآور، مقابله با کلیشههای منفی درباره ازدواج و فرزندآوری و ترویج الگوهای مثبت زندگی خانوادگی ازجمله راهکارهای مؤثر در این زمینه است.
وی همچنین بر لزوم همافزایی میان رسانههای مختلف، مطبوعات، فضای مجازی و تولیدکنندگان محتوا تأکید کرد و آموزش سواد رسانهای، راهاندازی پویشهای اجتماعی و بهرهگیری از چهرههای مرجع را از عوامل تقویتکننده پیامهای فرهنگی در حوزه جمعیت برشمرد.
معاون استاندار ایلام، مشوقهای مالی را یکی از ابزارهای مهم در سیاستگذاری جمعیتی معرفی کرد و گفت: این مشوقها میتوانند در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی، موانع اقتصادی ازدواج و فرزندآوری را کاهش دهند.
کریمی تأکید کرد: این حمایتها باید هدفمند، متناسب با نیازهای اقشار مختلف و در هماهنگی با سیاستهای اشتغال، مسکن، آموزش و بهداشت اجرا شوند.
وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتایج پایدار در حوزه جوانی جمعیت، باید مشوقهای مالی در قالب یک نظام جامع حمایت از خانواده و با رویکردی عدالتمحور و آیندهنگر طراحی شوند تا علاوه بر ایجاد انگیزه اولیه، پایداری اقتصادی و اجتماعی خانوادهها را نیز تضمین کنند.
افشین کریمی یکشنبه 11 آبان در نشست کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر ضرورت نقشآفرینی رسانهها در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت تأکید و اظهار کرد: رسانهها با توجه به تأثیرگذاری گسترده بر افکار عمومی میتوانند در نهادینهسازی نگرشهای مثبت نسبت به ازدواج، فرزندآوری و تشکیل خانواده نقشآفرین باشند.
وی با اشاره به تحولات جمعیتی کشور، استفاده هدفمند از رسانههای ملی، محلی و نوین را برای تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ضروری دانست و خاطرنشان کرد: روایتهای واقعی از خانوادههای موفق و فرزندآور، مقابله با کلیشههای منفی درباره ازدواج و فرزندآوری و ترویج الگوهای مثبت زندگی خانوادگی ازجمله راهکارهای مؤثر در این زمینه است.
وی همچنین بر لزوم همافزایی میان رسانههای مختلف، مطبوعات، فضای مجازی و تولیدکنندگان محتوا تأکید کرد و آموزش سواد رسانهای، راهاندازی پویشهای اجتماعی و بهرهگیری از چهرههای مرجع را از عوامل تقویتکننده پیامهای فرهنگی در حوزه جمعیت برشمرد.
معاون استاندار ایلام، مشوقهای مالی را یکی از ابزارهای مهم در سیاستگذاری جمعیتی معرفی کرد و گفت: این مشوقها میتوانند در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی، موانع اقتصادی ازدواج و فرزندآوری را کاهش دهند.
کریمی تأکید کرد: این حمایتها باید هدفمند، متناسب با نیازهای اقشار مختلف و در هماهنگی با سیاستهای اشتغال، مسکن، آموزش و بهداشت اجرا شوند.
وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتایج پایدار در حوزه جوانی جمعیت، باید مشوقهای مالی در قالب یک نظام جامع حمایت از خانواده و با رویکردی عدالتمحور و آیندهنگر طراحی شوند تا علاوه بر ایجاد انگیزه اولیه، پایداری اقتصادی و اجتماعی خانوادهها را نیز تضمین کنند.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.