مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان:
پروژه میدان میوه و ترهبار همدان با حکم قانون درحال اجرا است
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه استراتژیک میدان بار جدید، از ورود قانونی این شرکت برای ایجاد زیرساخت جدید خبر داد و تأکید کرد: پروژه میدان بار جدید که بیش از دو دهه در شهر همدان بهدلیل بیتدبیریهای گذشته قفل شده بود، اکنون به حکم قانون و با پیگیری دستگاه قضا و نماینده مردم، درحال اجرا است و منافع شهروندان را تأمین میکند.
مصطفی حقیقی با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه استراتژیک میدان بار جدید، از ورود قانونی این شرکت برای ایجاد زیرساخت جدید خبر داد و ابراز کرد: پروژه میدان بار جدید که بیش از دو دهه در شهر همدان بهدلیل بیتدبیریهای گذشته قفل شده بود، اکنون به حکم قانون و با پیگیری دستگاه قضا و نماینده مردم، درحال اجرا است و منافع شهروندان را تأمین میکند.
این مقام مسئول با بیان اینکه میدان بار همدان بهدلیل جایگاه مرکزی خود در غرب کشور، یک پروژه مهم و راهبردی محسوب میشود، اظهار کرد: متأسفانه طی دو دهه گذشته ارگانهایی که مدعی متولی بودن این موضوع بودند، نتوانستند آن را به سرانجام برسانند.
وی افزود: براساس ماده 55 قانون شهرداریها و آییننامه اجرایی آن، شهرداری وظیفه شناسایی و احضار صنوف مزاحم را دارد، اما در بحث ساماندهی و ایجاد فضای جدید، قانون صراحتاً وزارت صنعت، معدن و تجارت را با همکاری اتاق اصناف، موظف به ایجاد زون صنفی در شهرکها دانسته؛ توافقنامهای نیز در سالهای گذشته بین وزارت صمت و اتاق اصناف منعقد شده است.
* مصوبات قانونی و حمایت دستگاه قضا، پشتوانه طرح
حقیقی تأکید کرد: پس از ورود دستگاه قضا و پیگیری نماینده مردم همدان در مجلس، مقرر شد یک فضای جدید برای میدان بار همدان طراحی و تعبیه شود؛ ورود شرکت شهرکهای صنعتی، یک اقدام کاملاً قانونی است و مستند به مصوبه شورای برنامهریزی استان و تأیید کارگروه زیربنایی آن بوده؛ علاوهبر این، دستگاه قضائی نیز پس از بررسی، ورود ما را به حکم قانون تأیید کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان با انتقاد شدید از فضاسازیها و تخریبهای جاری علیه این پروژه، گفت: متأسفانه در همدان رسم بر این است که هرگاه یک پروژه بزرگ و راهبردی درحال اجرا است، مخربین بیش از سازندگان فعال میشوند؛ دستگاههایی که سابقه بدعهدی و بداخلاقی با سرمایهگذاران اصیل این شهر را دارند، بهتر است دیگر اظهار نظر نکنند. حجم تخریب علیه این شهرک منحصربهفرد که ازلحاظ طراحی و جانمایی مورد تأیید متخصصین وزارتخانه نیز هست، عجیب است و امروز صحبت از خسارتهای هزاران میلیارد تومانی علیه آن میشود.
* ابهام در سرانجام توافق سهجانبه ساماندهی
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ساماندهی میدان بار قدیم اشاره و ابراز کرد: با اجرای طرح جدید که خارج از حریم شهر است، قرار بود ساماندهی میدان بار قدیم که سیمای شهر را مخدوش کرده است، تعیین تکلیف شود؛ قرار بود یک توافق سهجانبه بین شهرداری، شرکت شهرکهای صنعتی و ذینفعان (اتحادیه و هیئت امنای بارفروشان) شکل بگیرد.
وی از رسانهها خواست که پیگیری کنند چرا این توافق سهجانبه که به نفع شهر همدان بود، به نتیجه نرسید؟
حقیقی افزود: توافقنامهای که توسط این شرکت و شهردار وقت امضا شده بود، به دلایلی که باید بررسی شود، به سرانجام نرسید و متعاقباً حجم تخریب علیه پروژه جدید بهطور عجیبی افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان با تأکید بر اینکه فضاسازیهای منفی باعث دلسردی سرمایهگذار دولتی و تأخیر در اجرای پروژه شده است، از آمادگی کامل خود را برای روشنگری خبر داد و اظهار کرد: آمادگی دارم که در حضور رسانهها و بهصورت زنده، دوستان اسناد و مدارک خود و ما نیز مستندات قانونی اقداماتمان را ارائه کنیم تا مشخص شود چه کسانی با اقدامات خود، مشکلات شهر را به درازا کشاندهاند و چه کسانی در مسیر اجرای قانون و خدمترسانی به مردم حرکت میکنند.
وی با اشاره به اخبار خوب از پیشرفت پروژه میدان بار جدید در روزهای آتی، ابراز امیدواری کرد: درباره ساماندهی میدان بار قدیم نیز به حکم قضائی، توافقی با وفاق و همدلی بین ذینفعان شکل بگیرد تا این مشکل چندینساله به سرانجام مطلوب برسد.
مصطفی حقیقی با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه استراتژیک میدان بار جدید، از ورود قانونی این شرکت برای ایجاد زیرساخت جدید خبر داد و ابراز کرد: پروژه میدان بار جدید که بیش از دو دهه در شهر همدان بهدلیل بیتدبیریهای گذشته قفل شده بود، اکنون به حکم قانون و با پیگیری دستگاه قضا و نماینده مردم، درحال اجرا است و منافع شهروندان را تأمین میکند.
این مقام مسئول با بیان اینکه میدان بار همدان بهدلیل جایگاه مرکزی خود در غرب کشور، یک پروژه مهم و راهبردی محسوب میشود، اظهار کرد: متأسفانه طی دو دهه گذشته ارگانهایی که مدعی متولی بودن این موضوع بودند، نتوانستند آن را به سرانجام برسانند.
وی افزود: براساس ماده 55 قانون شهرداریها و آییننامه اجرایی آن، شهرداری وظیفه شناسایی و احضار صنوف مزاحم را دارد، اما در بحث ساماندهی و ایجاد فضای جدید، قانون صراحتاً وزارت صنعت، معدن و تجارت را با همکاری اتاق اصناف، موظف به ایجاد زون صنفی در شهرکها دانسته؛ توافقنامهای نیز در سالهای گذشته بین وزارت صمت و اتاق اصناف منعقد شده است.
* مصوبات قانونی و حمایت دستگاه قضا، پشتوانه طرح
حقیقی تأکید کرد: پس از ورود دستگاه قضا و پیگیری نماینده مردم همدان در مجلس، مقرر شد یک فضای جدید برای میدان بار همدان طراحی و تعبیه شود؛ ورود شرکت شهرکهای صنعتی، یک اقدام کاملاً قانونی است و مستند به مصوبه شورای برنامهریزی استان و تأیید کارگروه زیربنایی آن بوده؛ علاوهبر این، دستگاه قضائی نیز پس از بررسی، ورود ما را به حکم قانون تأیید کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان با انتقاد شدید از فضاسازیها و تخریبهای جاری علیه این پروژه، گفت: متأسفانه در همدان رسم بر این است که هرگاه یک پروژه بزرگ و راهبردی درحال اجرا است، مخربین بیش از سازندگان فعال میشوند؛ دستگاههایی که سابقه بدعهدی و بداخلاقی با سرمایهگذاران اصیل این شهر را دارند، بهتر است دیگر اظهار نظر نکنند. حجم تخریب علیه این شهرک منحصربهفرد که ازلحاظ طراحی و جانمایی مورد تأیید متخصصین وزارتخانه نیز هست، عجیب است و امروز صحبت از خسارتهای هزاران میلیارد تومانی علیه آن میشود.
* ابهام در سرانجام توافق سهجانبه ساماندهی
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ساماندهی میدان بار قدیم اشاره و ابراز کرد: با اجرای طرح جدید که خارج از حریم شهر است، قرار بود ساماندهی میدان بار قدیم که سیمای شهر را مخدوش کرده است، تعیین تکلیف شود؛ قرار بود یک توافق سهجانبه بین شهرداری، شرکت شهرکهای صنعتی و ذینفعان (اتحادیه و هیئت امنای بارفروشان) شکل بگیرد.
وی از رسانهها خواست که پیگیری کنند چرا این توافق سهجانبه که به نفع شهر همدان بود، به نتیجه نرسید؟
حقیقی افزود: توافقنامهای که توسط این شرکت و شهردار وقت امضا شده بود، به دلایلی که باید بررسی شود، به سرانجام نرسید و متعاقباً حجم تخریب علیه پروژه جدید بهطور عجیبی افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان با تأکید بر اینکه فضاسازیهای منفی باعث دلسردی سرمایهگذار دولتی و تأخیر در اجرای پروژه شده است، از آمادگی کامل خود را برای روشنگری خبر داد و اظهار کرد: آمادگی دارم که در حضور رسانهها و بهصورت زنده، دوستان اسناد و مدارک خود و ما نیز مستندات قانونی اقداماتمان را ارائه کنیم تا مشخص شود چه کسانی با اقدامات خود، مشکلات شهر را به درازا کشاندهاند و چه کسانی در مسیر اجرای قانون و خدمترسانی به مردم حرکت میکنند.
وی با اشاره به اخبار خوب از پیشرفت پروژه میدان بار جدید در روزهای آتی، ابراز امیدواری کرد: درباره ساماندهی میدان بار قدیم نیز به حکم قضائی، توافقی با وفاق و همدلی بین ذینفعان شکل بگیرد تا این مشکل چندینساله به سرانجام مطلوب برسد.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.