«هما»؛ صدای مردم، نبض شهرسازی آینده
«هما»؛ صدای مردم و نبض شهرسازی آینده است؛ طرح «هما» بر پایه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، بهعنوان اقدام تأثیرگذار در روانسازی و سرعت بخشیدن به حل مشکلات مردم در حوزه شهرسازی از سوی شهرداری همدان، درحال اجرا است.
«هما»؛ صدای مردم و نبض شهرسازی آینده است؛ طرح «هما» بر پایه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، بهعنوان اقدام تأثیرگذار در روانسازی و سرعت بخشیدن به حل مشکلات مردم در حوزه شهرسازی از سوی شهرداری همدان، درحال اجرا است.
طرحهای ارتباط مردمی با شهرداری همدان همچون پُلی استوار، صدای مردم را به گوش تصمیمگیران میرسانند و با مشارکت همیاران محلات، برنامه 2040 و پویشهای خلاقانه، نوید پایداری و پویایی شهر را میدهد.
این طرحها نهتنها به حل مسائل محلی کمک کردهاند، بلکه شفافیت و پاسخگویی را افزایش دادهاند و بهعنوان یکی از موفقترین برنامههای مشارکت مردمی در همدان هستند که طی آنها شهروندان بدون واسطه میتوانند در قالب میز خدمت، مشکلات خود را با مدیران شهرداری در میان گذاشته و راهکار حل آنها بهسرعت پیدا شود.
طرح «هما» درواقع یک ابتکار برای تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات شهری و بخشی از برنامههای دولت الکترونیک و مشارکت مردمی بهشمار میرود و مدیریت شهری با هدف کاهش کاغذبازی اداری، افزایش سرعت پاسخگویی و شنیدن مستقیم صدای مردم، آن را راهاندازی کرده است.
* طرح «هما» با رویکرد محلهمحوری
مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری همدان در توضیح اجرای طرح همراهی و ارتباط با مردم شهرداری همدان با مخفف هَما، گفت: این طرح با هدف افزایش ارتباط چهره به چهره و تعامل شهروندان با شهرداری، از هفته پیش رو با میز خدمت محلهها، اجرایی شده است.
روح الله وجدیهویدا افزود: این طرح در قالب سه نشست با اقشار مختلف جامعه، همیاران محلههای مناطق چهارگانه شهر و میز خدمت در محلهها با حضور مسئولان شهرداری همدان، برای اجرا پیشبینی شده است.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری همدان تاکنون روشهای مختلفی همچون ایجاد سامانه 137 را برای افزایش ارتباط با شهروندان پیشبینی کرده است، ابراز کرد: این روش (هَما) در قالب نشست با اقشار مختلف مانند ائمه جمعه، ورزشکاران، اصناف، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، فرماندهان پایگاههای بسیج و غیره، جلسه با همیاران محلهها و برپایی میز خدمت با حضور شهردار، مدیران مناطق و سازمانها، فرصتی دیگر برای ملاقات حضوری و طرح مسائل شهری شهروندان و پیگیری و حل آنها توسط شهرداری است.
مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری همدان محل برگزاری این طرح را مساجد، حسینیهها، فرهنگسراها، مدارس و سالن همایشهای قرآنی شهرداری همدان نام برد و ادامه داد: زمان و محل اجرای طرح با نصب بنر در هر مجموعه شهری اطلاعرسانی عمومی خواهد شد.
وجدیهویدا اظهار کرد: در هر نشست شهروندان با حضور در محل و زمان اطلاعرسانیشده قبلی به فراخور نظر، دیدگاه و خواسته، امکان بررسی و پیگیری خواسته و مشکل قانونی خود را با حضور شهردار همدان و مدیران مناطق، خواهند داشت.
* استقبال پُرشور مردم از طرح هما
همزمان با اجرای طرح هما در سال جاری توسط شهرداری، شاهد استقبال پُرشور شهروندان از این طرح هستیم؛ بهطوری که تاکنون حضور مدیران شهرداری در محلههای مختلف با استقبال نزدیک به یکهزار شهروند، مواجه شده است.
شهردار همدان با حضور در مساجد، در کنار سایر مدیران زیرمجموعه شهرداری به مطالبات شهروندان پاسخ میدهد؛ ضمن اینکه درخواستهای آنان مورد بررسی قرار میگیرد و دستورات لازم به سازمانها و مناطق مختلف شهرداری، صادر میشود.
شهردار همدان گفته است: مردم بهترین ناظران، کارشناسان و دلسوزان شهر هستند و هیچ برنامهای در مدیریت شهری بدون شنیدن صدای آنان، به نتیجه مطلوب نمیرسد.
سیدمسعود حسینی با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری در دوره جدید بر تعامل دوسویه، شفافیت و مسئولیتپذیری اجتماعی استوار است، افزوده است: طرح هما فرصتی برای بازنگری در اولویتهای اجرایی و اصلاح مسیر خدمترسانی براساس نیازهای واقعی شهروندان است.
وی با تأکید بر اهمیت ارتباط مستقیم با مردم، ابراز کرده است: ما خدمتگزار شهروندان هستیم و تلاش میکنیم مسائل و مشکلات منطقه را با نگاه کارشناسی و همراه با اقدام میدانی، بررسی و برطرف کنیم و این ارتباطات مردمی فرصت ارزشمندی است تا دغدغههای اهالی محله بهطور دقیق مطرح و با صدور دستورات لازم، مشکلات در سریعترین زمان ممکن پیگیری و رفع شوند.
این مقام مسئول افزوده است: موضوعات و درخواستهای شهروندان در این نشست با حضور مدیران مرتبط ثبت و دستهبندی شد تا مواردی که نیاز به بررسی کارشناسی دارند، بهسرعت پیگیری و مشکلات عمومی محله با برنامهریزی مناسب، رفع شوند.
«هما»؛ صدای مردم و نبض شهرسازی آینده است؛ طرح «هما» بر پایه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، بهعنوان اقدام تأثیرگذار در روانسازی و سرعت بخشیدن به حل مشکلات مردم در حوزه شهرسازی از سوی شهرداری همدان، درحال اجرا است.
طرحهای ارتباط مردمی با شهرداری همدان همچون پُلی استوار، صدای مردم را به گوش تصمیمگیران میرسانند و با مشارکت همیاران محلات، برنامه 2040 و پویشهای خلاقانه، نوید پایداری و پویایی شهر را میدهد.
این طرحها نهتنها به حل مسائل محلی کمک کردهاند، بلکه شفافیت و پاسخگویی را افزایش دادهاند و بهعنوان یکی از موفقترین برنامههای مشارکت مردمی در همدان هستند که طی آنها شهروندان بدون واسطه میتوانند در قالب میز خدمت، مشکلات خود را با مدیران شهرداری در میان گذاشته و راهکار حل آنها بهسرعت پیدا شود.
طرح «هما» درواقع یک ابتکار برای تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات شهری و بخشی از برنامههای دولت الکترونیک و مشارکت مردمی بهشمار میرود و مدیریت شهری با هدف کاهش کاغذبازی اداری، افزایش سرعت پاسخگویی و شنیدن مستقیم صدای مردم، آن را راهاندازی کرده است.
* طرح «هما» با رویکرد محلهمحوری
مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری همدان در توضیح اجرای طرح همراهی و ارتباط با مردم شهرداری همدان با مخفف هَما، گفت: این طرح با هدف افزایش ارتباط چهره به چهره و تعامل شهروندان با شهرداری، از هفته پیش رو با میز خدمت محلهها، اجرایی شده است.
روح الله وجدیهویدا افزود: این طرح در قالب سه نشست با اقشار مختلف جامعه، همیاران محلههای مناطق چهارگانه شهر و میز خدمت در محلهها با حضور مسئولان شهرداری همدان، برای اجرا پیشبینی شده است.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری همدان تاکنون روشهای مختلفی همچون ایجاد سامانه 137 را برای افزایش ارتباط با شهروندان پیشبینی کرده است، ابراز کرد: این روش (هَما) در قالب نشست با اقشار مختلف مانند ائمه جمعه، ورزشکاران، اصناف، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، فرماندهان پایگاههای بسیج و غیره، جلسه با همیاران محلهها و برپایی میز خدمت با حضور شهردار، مدیران مناطق و سازمانها، فرصتی دیگر برای ملاقات حضوری و طرح مسائل شهری شهروندان و پیگیری و حل آنها توسط شهرداری است.
مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری همدان محل برگزاری این طرح را مساجد، حسینیهها، فرهنگسراها، مدارس و سالن همایشهای قرآنی شهرداری همدان نام برد و ادامه داد: زمان و محل اجرای طرح با نصب بنر در هر مجموعه شهری اطلاعرسانی عمومی خواهد شد.
وجدیهویدا اظهار کرد: در هر نشست شهروندان با حضور در محل و زمان اطلاعرسانیشده قبلی به فراخور نظر، دیدگاه و خواسته، امکان بررسی و پیگیری خواسته و مشکل قانونی خود را با حضور شهردار همدان و مدیران مناطق، خواهند داشت.
* استقبال پُرشور مردم از طرح هما
همزمان با اجرای طرح هما در سال جاری توسط شهرداری، شاهد استقبال پُرشور شهروندان از این طرح هستیم؛ بهطوری که تاکنون حضور مدیران شهرداری در محلههای مختلف با استقبال نزدیک به یکهزار شهروند، مواجه شده است.
شهردار همدان با حضور در مساجد، در کنار سایر مدیران زیرمجموعه شهرداری به مطالبات شهروندان پاسخ میدهد؛ ضمن اینکه درخواستهای آنان مورد بررسی قرار میگیرد و دستورات لازم به سازمانها و مناطق مختلف شهرداری، صادر میشود.
شهردار همدان گفته است: مردم بهترین ناظران، کارشناسان و دلسوزان شهر هستند و هیچ برنامهای در مدیریت شهری بدون شنیدن صدای آنان، به نتیجه مطلوب نمیرسد.
سیدمسعود حسینی با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری در دوره جدید بر تعامل دوسویه، شفافیت و مسئولیتپذیری اجتماعی استوار است، افزوده است: طرح هما فرصتی برای بازنگری در اولویتهای اجرایی و اصلاح مسیر خدمترسانی براساس نیازهای واقعی شهروندان است.
وی با تأکید بر اهمیت ارتباط مستقیم با مردم، ابراز کرده است: ما خدمتگزار شهروندان هستیم و تلاش میکنیم مسائل و مشکلات منطقه را با نگاه کارشناسی و همراه با اقدام میدانی، بررسی و برطرف کنیم و این ارتباطات مردمی فرصت ارزشمندی است تا دغدغههای اهالی محله بهطور دقیق مطرح و با صدور دستورات لازم، مشکلات در سریعترین زمان ممکن پیگیری و رفع شوند.
این مقام مسئول افزوده است: موضوعات و درخواستهای شهروندان در این نشست با حضور مدیران مرتبط ثبت و دستهبندی شد تا مواردی که نیاز به بررسی کارشناسی دارند، بهسرعت پیگیری و مشکلات عمومی محله با برنامهریزی مناسب، رفع شوند.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.