گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:97317

108 شکایت مردمی از هدررفت آب در همدان پیگیری شد

108 شکایت مردمی از هدررفت آب در همدان پیگیری شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در تابستان سال جاری 108 مورد شکایت مردمی درخصوص هدررفت و اسراف آب در سطح استان ثبت و به آن‌ها رسیدگی شده است، گفت: این آمار بیانگر حساسیت و مشارکت مردم در صیانت از منابع حیاتی استان است.
به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر سه‌شنبه هشت مهرماه با بیان اینکه در تابستان سال جاری 108 مورد شکایت مردمی درخصوص هدررفت و اسراف آب در سطح استان ثبت و به آن‌ها رسیدگی شده است، ابراز کرد: این آمار بیانگر حساسیت و مشارکت مردم در صیانت از منابع حیاتی استان است.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی همدان و قرار گرفتن این استان در ردیف مناطق کم‌آب کشور، اظهار کرد: تغییرات اقلیمی، کاهش بارش‌ها و افزایش دما موجب شده تا منابع آبی تحت فشار قرار گیرند و هرگونه اسراف یا هدررفت آب اثرات جبران‌ناپذیری بر زندگی روزمره مردم داشته باشد.
بختیاری‌فر تصریح کرد: نقش شهروندان در مدیریت مصرف بسیار مهم است و ثبت بیش از 100 شکایت مردمی علیه اسراف آب، نشان‌دهنده ارتقای سطح آگاهی عمومی و توجه جامعه به اهمیت این موضوع است.
وی با بیان اینکه گروه‌های مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب در تابستان امسال فعالیت خود را به‌طور گسترده ادامه داده‌اند و روزانه در سطح شهر حضور داشته‌اند، ادامه داد: این گروه‌ها علاوه‌بر آموزش چهره‌به‌چهره به شهروندان، گزارش‌های مردمی پیرامون هدررفت و اسراف آب را نیز دریافت و پیگیری می‌کنند؛ موارد مشاهده‌شده به‌سرعت به مراجع مربوطه اعلام شده و روند رسیدگی به شکایات سرعت بیشتری یافته است.
مدیرعامل آبفای استان همدان در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه مدیریت منابع آبی تنها با برنامه‌ریزی دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: بدون همراهی مردم نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید. شکایات مردمی علاوه‌بر اینکه یک ابزار نظارتی مهم است، نشان می‌دهد جامعه نسبت به آینده منابع آبی خود احساس مسئولیت دارد.
ارسال نظر

سوال: رنگ پرچم آلمان؟ Siah

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار