شناسه خبر:82950
1403/3/5 13:59:51
امام جمعه موقت همدان عنوان کرد:

شهیدان خدمت، شهدای خرمشهر امروز ایران هستند

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه شهید رئیسی شخصیتی داشت که هیچگاه خسته نمی‌شد و حتی خستگی را خسته می‌کرد، گفت: شهدای خدمت در زمانه خود کم‌نظیر بوده و شهدای خرمشهر امروز ایران هستند

حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی عصر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت خادم‌الرضا(ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان خدوم ایشان که با حضور آحاد مردم همیشه در صحنه همدان و به همت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان در مسجد قدس برگزار شد، خاطر نشان کرد: این مصیبت نه تنها برای مردم شریف ایران بلکه برای سایر کشور‌ها نیز یک خبر سنگین و تلخ بود.

وی با اشاره به اینکه شهدای خدمت به شکل مظلومانه‌ای به شهادت رسیدند، ابراز کرد: شهدای خدمت حادثه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی از شخصیت‌های بسیار بزرگ کشور بودند که امثال آنها در تاریخ ایران کم یافت می‌شود.

امام جمعه موقت همدان ضمن اشاره به زندگی پر از خیر و برکت رئیس جمهور مغتنم ایران، اشاره کرد: آیت الله رئیسی که او را به‌عنوان خادم الرضا (ع) می‌شناسیم همواره منشا خیر و برکت برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز همواره در دیدار اعضای هیئت دولت به ویژگی‌های خاص رئیس جمهور شهید اشاره داشتند، عنوان کرد: معظم له در دیدار با خانواده محترم شهید رئیسی نیز این تعبیر را به کار بردند که زیر آسمان خدا بهترین انسان را از دست دادیم که از این سخن مشخص می‌شود که رهبر انقلاب تاکنون درباره کسی چنین سخنی را به کار نبرده است.

وی شهید جمهور را یک شخصیت علمی، دلسوز به نظام و خدمتگزار معرفی کرده و گفت: این شخصیت بسیار ارزشمند همواره خدمت به مردم و مردمداری را بر هر چیزی مقدم دانسته و دیگران را به این موضوع سفارش می‌کرد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه آیت‌الله شهید سید محمدعلی آل هاشم نیز سالیان متمادی در کسوت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منشا خیر و برکت و ایجاد همدلی بین مردم بودند، ابراز کرد: از ویژگی‌های این شهید والامقام نیز می‌توان به تقوا، اخلاص در عمل، معنویت، اخلاق مداری و تعامل و دوستی با جوانان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه عالمان دینی، در نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند ادامه داد: پدر آیت الله آل هاشم وصیت کرده بودند که ایشان بر پیکرشان نماز بخوانند و رابطه پدر و پسری بین این دو شخصیت می‌تواند الگوی کامل و درستی برای جامعه ما باشد.

وی شهید امیرعبداللهیان را یک وزیر شجاع و دارای روحیه جهادی دانسته و گفت: این شهید بزرگوار نیز همواره از کسانی بودند که در کنار شهید رئیسی مساله فلسطین را محور قرار داده و مظلومیت و صدای مردم غزه را به گوش جهانیان و ظالمان رساندند تا جایی که در نشست‌های متعدد سازمان ملل، صحبت‌های ایشان مورد تایید اکثریت جمع قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه دکتر شهید مالک رحمتی نیز وجودش برای کشور و به ویژه مردم آذربایجان شرقی مایه رحمت بود، خاطر نشان کرد: این استاندار خوب و عزیز نیز برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود و همواره از او به نیکی یاد می‌شود.

امام جمعه موقت همدان با تسلیت شهادت این شهدای فداکار خدمت به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، خانواده محترمشان و همچنین ملت غیور، بصیر و قدرشناس ایران، خاطر نشان کرد: از زحمات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان نیز که این برنامه باشکوه را برای شهدای خدمت برگزار کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه شهدا و اولیای الهی در طول زندگی خود هیچ ترسی از فرا رسیدن زمان مرگ ندارند، اشاره کرد: خداوند در قرآن کریم نیز به کسانی که در مسیر الهی قرار دارند و با خدا انس گرفته و رفیق شده‌اند وعده داده است که هیچ ترس، دلهره، غم و غصه‌ای نداشته باشند.

وی اولیای الهی را از کسانی دانستند که از جایگاه و موقعیت خود در قیامت خبر داشته و ادامه داد: در قرآن کریم نیز از این موضوع به نیکی یاد شده است و خداوند متعال فرموده که یک عمر انسان در دنیا با آرامش کامل بندگی کرده است و الان پیغمبران، ائمه اطهار (ع) و صالحان منتظر دیدار با این بندگان مخلص الهی هستند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مرحله بعد از مرگ، حضور روح انسان در برزخ است، اشاره کرد: در عالم برزخ، خداوند متعال با ولی خودش حرف می‌زند و به او می‌گوید که ای دوست، عاشق و محبوب من، اگر خانواده ات تو را در قبرستان تنها گذاشتند هیچ نگران نباش چرا که من با تو هستم و در این زمان است که ملائکه نیز به سراغ این انسان متقی رفته و هر شب و روز به آن سر می‌زنند تا روح تنها نماند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اولیای الهی عاشق خدا هستند و خدا رو آنطور که باید عبادت می‌کنند، ابراز کرد: بنده واقعی و به نوعی اولیای الهی کسی است که همواره کمک کردن به مردم، سوء استفاده نکردن از موقعیت و جایگاه خود و همچنین بیت المال را مد نظر خود داشته باشد تا بتواند به مقام اولیای الهی برسد.

شناسه خبر 82950