شناسه خبر:80637
1402/12/24 10:18:53

سپهرغرب، گروه خبر: دبیرخانه زبان و ادبیات کُردی ایلامی با حضور جمعی از اساتید حوزه فرهنگ و ادب استان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: دبیرخانه زبان و ادبیات کردی ایلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت فرهنگی این اداره کل دایر شده است.علی هوشمند با اشاره به مشخص شدن هیئت‌مدیره این دبیرخانه، تصریح کرد: دکتر حبیب‌الله بخشوده به‌عنوان نخستین مدیرعامل با همکاری استاد ظاهر سارایی، استاد محمدعلی قاسمی، استاد علیرضا شوهانی و استاد آرش پالیزبان در این دبیرخانه در راستای اشاعه، نشر، پایداری و مانایی زبان کُردی ایلامی و زبان مادری فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گستره این دبیرخانه استانی خواهد بود و ما از سایر گویش‌ها و زبان‌های محلی غفلت نخواهیم کرد، افزود: تنوع و رنگ‌بندی زبانی که در استان وجود دارد، زیر چتر همین دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: این دبیرخانه در حوزه پژوهش و نیز در حوزه چاپ و حمایت آثار با نگاه عدالت خواهانه و نگاه توسعه‌طلبانه در حوزه فرهنگ بومی و محلی و تقویت هویت ملی ایرانی اسلامی فعال خواهد بود.

هوشمند ابراز کرد: دولت سیزدهم در وعده خود مبنی بر پیاده‌سازی قانون اساسی و توجه به فرهنگ قومیت‌ها اهتمام کامل داشته و در راستای همین دستورالعمل‌ها و همین نگاه‌ها این دبیرخانه دایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دبیرخانه با همکاری و حمایت استانداری ایلام و دستگاه‌های نظارتی چارچوب‌بندی و دایر و آیین‌نامه آن نیز تدوین شده و از امروز آغاز به کار کرد.

 

شناسه خبر 80637