شناسه خبر:79844
1402/12/7 10:53:27

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: امروز دفاع از تمامیت ارضی کشور، استقلال، امنیت، انقلاب، شهدا و نظام حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد شایسته و صالح است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در نشست صمیمی با کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با ابراز قدردانی از کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی، عنوان کرد: آنچه که همه ما به آن واقف هستیم این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف خدمت به محرومان و مستضعفان و نجات آن‌ها از ظلمت و تاریکی شکل گرفت و دغدغه امام راحل از ابتدای نهضت مقابله با ستمگران و مستکبران دنیا بود که با عنایت خداوند در این مسیر موفق شد.

   نهضت امام خمینی (ره) با هدف خدمت به محرومان شکل گرفت

وی خاطرنشان کرد: آنچه که امام (ره) از ابتدا به آن توجه داشت، رسیدگی به محرومان بود که تشکیل کمیته امداد و حساب 100 امام در این راستا بود. در ادامه مسیر این خدمت‌رسانی شکل جدیدی گرفت که یکی از بخش‌ها توجه به روستاییان و عشایر به‌عنوان تولیدکنندگان پُرتلاش و بی‌منت بود.

استاندار همدان تشکیل صندوق بیمه اجتماعی را یک اقدام ارزشمند برای روستاییان خواند و افزود: اینکه کشاورز تا زمانی که توان دارد کار کند اما بعد از آن با پیری دچار ازکارافتادگی شود، دغدغه جدی دلسوزان بود که صندوق به کمک آن‌ها آمد.

قاسمی‌فرزاد با این بیان که در ادوار و دولت‌های قبل نگاه به این بخش رفع تکلیفی بود، اذعان کرد: در دولت مردمی نگاه به بیمه و رفع مشکلات مردم ارجح بوده و جهش‌های قابل توجه اعداد و ارقام در 30 ماه گذشته مؤید این مسئله است.

وی ادامه داد: دولت در بخش درمان و بیمه سلامت 850 هزار نفر را در استان به صورت رایگان زیر پوشش قرار داده و برای بیماری‌های خاص نیز تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفته تا بیمار فقط متحمل رنج بیماری باشد؛ این موارد حاکی از توجه دولت و حاکمیت به مردم است.

استاندار همدان افزایش 43 درصدی حقوق مستمری‌بگیران روستایی و کشاورز را خدمتی بزرگ خواند و متذکر شد: نظامی که به جزئیات آحاد مردم توجه دارد و هر فرد را به‌عنوان یک انسان با ارزش و خلیفه‌الله می‌بیند، خود را نیز موظف به رفع نیازهای آنان می‌بیند؛ چیزی که در مکاتب سوسیال‌دمکرات وجود ندارد.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر نگاه وحدت‌بخش اسلام و قرآن، ابراز کرد: حس نوع‌دوستی، تعاون و احترام به دیگران در کجای دنیا مثل ایران رواج دارد؟ در کشورهایی که منافع و سود تعیین‌کننده خدمت است، ایران اسلامی ما محور را حس برادری و برابری قرار داده که البته باید آن را تقویت کرد.

وی خاستگاه قدرت و وحدت را مردم و نظام دانست و اعلام کرد: دشمن برای برهم زدن وحدت در ایران اسلامی از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکرده و در این مقطع زمانی تلاش خود را روی صندوق رأی متمرکز کرده تا با سیاه‌نمایی و بزرگ کردن مشکلات، مشارکت را کاهش دهد.

   افرادساده‌زیست، شجاع، انقلابی و مردم‌دار را انتخاب کنید

استاندار همدان امنیت و سلامت را دو نعمت بزرگ در آیین اسلام خواند که همواره مورد طمع دشمنان اسلام و ایران است و گفت: امروز دفاع از تمامیت ارضی، انقلاب، شهدا و نظام حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد شایسته و صالح است.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر لزوم اقناع افکار عمومی، توضیح داد: کارگزاران بیمه توان و قدرت بالایی برای مجاب کردن مردم دارند، امروز حضور یک نفر هم مهم است و این از شما برمی‌آید که افراد را ترغیب کنید نمایندگانی ساده‌زیست، شجاع، انقلابی و مردم‌دار انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: باید به کسانی رأی داد که منشأ وحدت و انسجام در جامعه بوده و به کینه‌توزی دامن نمی‌زنند؛ کسانی که برای از بین بردن سوء ظن میان دوستان تلاش می‌کنند و بر زیردستان خود نظارت می‌کنند که از حق تخطی نکنند.

استاندار همدان رضایتمندی جامعه هدف را عنصر مهم مشارکت در تکالیف سیاسی دانست و با این بیان که مردم یک‌بار دیگر همانند بیست‌ودوم بهمن‌ماه در یازدهم اسفندماه حماسه خلق کرده و دست رد به سینه دشمنان می‌زنند، سخنان خود را به پایان برد.

    ضریب نفوذ بیمه روستاییان در استان همدان از میانگین کشوری بالاتر است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه کارگزاران پیشانی خدمت‌گزاری به مردم هستند، عنوان کرد: قبل از انقلاب رفاه معنایی برای رژیم نداشت، اما بعد از انقلاب با تأسی به اصل 29 قانون اساسی، این مقوله در جامعه تعمیم پیدا کرد.

حاتم شکری افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صندوق‌های بیمه‌ای شکل گرفت و همه اقشار از پوشش بیمه‌های اجتماعی برخوردار بودند، اما قشر تولیدکننده عشایر و روستاییان از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نبودند که در سال 83 صندوق بیمه روستاییان و عشایر با هدف کاهش مهاجرت، کاهش فقر مطلق و حفظ کرامت انسانی تشکیل شد.

وی با تأکید بر اینکه بیمه‌گزار یک‌سوم حق بیمه و دولت دوسوم آن را پرداخت می‌کند، اظهار کرد: هر کاری از دولت‌های قبل در این بخش روی زمین مانده بود، در دولت سیزدهم تحقق پیدا کرد و 35 هزار جذب‌شده بیمه در دولت مردمی محقق شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان در خاتمه سخنان خود بیشترین حجم بیمه‌شده‌های استان را از متوسط کشوری بالا خواند و گفت: همدان، تویسرکان و اسدآباد از بالاترین نفوذ بیمه‌ای برخوردار هستند.

شناسه خبر 79844