شناسه خبر:78967
1402/11/10 10:03:55

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: رخدادهای فرهنگی- هنری را به کف خیابان برده و در ارتباط مستقیم با مردم این اتفاقات رقم خواهد خورد.

پوریا جلالی، با بیان اینکه رخدادهای خیابانی در دستور کار این اداره‌کل است، اظهار کرد: رخدادهای فرهنگی- هنری را به کف خیابان برده و در ارتباط مستقیم با مردم این اتفاقات رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این راستا، اضافه کرد: در گام اول رخدادهای خیابانی همایش راویان غزه را داشتیم که بهترین هنرمندان نقاش از 17 استان در کرمانشاه جمع شده در معابر اصلی شهر کرمانشاه با رنگ و روغن نسبت به کودکان غزه و جنایت رژیم منحوس صهیونیستی خلق آثار داشتند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در کرمانشاه، افزود: این همایش یکی از رخدادهای بسیار خوب بود که منتهی به خلق تولید چندین مقاله در حوزه کودک و نوجوان شد.

وی اضافه کرد: جشنواره استانی تئاتر صحنه‌ای و خیابانی را شاهد بودیم که یکی از پررونق‌ترین اتفاقات تئاتر در 10 سال گذشته بود که پرشور و نشاط برگزار شد.

جشنواره تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه چاپ، برنامه‌های هفته کتاب شامل رونمایی و برگزاری نمایشگاه‌ها در شهرستان‌ها، کارگاه داستان‌نویسی جلال آل احمد که از تهران بهترین مدرس‌ها در کرمانشاه حضور پیدا کردند، عصر شعر عطر یاس مقاومت با حضور شاعر آئینی و جشنواره مد و لباس ایران اسلامی از جمله فعالیت‌های انجام شده از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه است که جلالی از آن‌ها یاد کرد و افزود: کرمانشاه در کشور جزو 5 استان برتر در زمینه موسیقی نوایی شناخته شد.

وی در ادامه اشاره‌ای به برنامه‌های اجرایی این اداره‌کل در دهه مبارک فجر داشت و گفت: دو مجتمع بزرگ «دانش» با 2 هزار مترمربع و «بیستون» با 2 هزار و 500 مترمربع زیربنا شامل سالن آمفی تئاتر، نگارخانه و پلاتوهای که براساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده در این ایام در شهر کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

جلالی کرمانشاه جزو شهرهای خوب د بحث سرانه فضاهای فرهنگی و هنری دانست و گفت: آموزش از ارکان فرهنگ و هنر محسوب می‌شود که با افتتاح این مجتمع‌های جدید به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی، از اکران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با 16 فیلم در کرمانشاه خبر داد و گفت: اختتامیه جشنواره با حضور بهترین‌های سینما ایران برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی موسیقی، گفت: این جشنواره در حوزه موسیقی و سرود برگزار می‌شود برای اولین‌بار هم به صورت منطقه‌ای در سه شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان کرمانشاه، اظهار کرد: تفاوت جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال در استان کرمانشاه با سال‌های گذشته مشارکت هنرمندان سراسر استان است که به نوعی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم.

جلالی افزود: آثار هنرمندان استان کرمانشاه در سه شهرستان به نمایش درآمد و در مجموع آثار برگزیده در مرکز استان به اکران رسیده است و جنبه مثبت دیگر جشنواره امسال بخش ویژه جوانان است.

وی با اشاره به افزایش رخدادهای هنری خیابانی از برگزاری ارکستر خیابانی خبر داد، تصریح کرد: 100 نفر از هنرمندان موسیقی با سازهای سنتی و جهانی در حوزه انقلاب، ایثار و شهادت در ایام مبارک دهه فجر در معابر عمومی اجرا خواهند داشت.

جلالی همچنین به برگزاری جشنواره خیابانی نقاشی و کاریکاتور در شهر کرمانشاه اشاره‌ای داشت و افزود: 50 عکس و 50 کاریکاتور انتخاب و در معابر عمومی به نمایش در می‌آید و تنوع پراکندگی آن تمام شهر کرمانشاه را در بر خواهد گرفت.

شناسه خبر 78967