شناسه خبر:76720
1402/9/14 08:54:50

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توزیع‌کنندگان و فروشندگان داروهای سقط جنین در بازارچه فردوسی سنندج برخورد قاطع شود.

مهدی رمضانی در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کردستان اظهار کرد: قرارگاه جوانی جمعیت یک موضوع ملی است از نفس قرارگاه تا واژه آن مبین این موضوع است که چه میزان اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های غایب در جلسه قرارگاه باید توبیخ شوند، اگر دستگاه‌های عضو فعالانه در حوزه جوانی جمعیت حضور نداشته باشند قطعاً سازوکار لازم برای برخورد با آن‌ها در نظر خواهیم گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه نتیجه‌گرایی باید محور اصلی بانیان برگزاری جلسات قرارگاه جوانی جمعیت باشد، گفت: انجام کارهای ایجابی و سلبی به‌صورت همزمان در حوزه جوانی جمعیت ضروری است.

رمضانی با انتقاد از نبود دانشگاه‌ها در این قرارگاه، گفت: همواره از اهمیت و تأثیرات مهم جایگاه پژوهش و تحقیق در مورد مسائل اینچنینی صحبت کرده‌ایم اما کمتر انتظارات جامه عمل پوشانده شده است.

وی عنوان کرد: موضوع سقط جنین به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم در جوانی جمعیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: ارائه آمارهای چند صد نفری در زمینه سقط جنین نشان می‌دهد که بانک اطلاعاتی دقیقی در این حوزه نداریم.

رمضانی اضافه کرد: باید با سوداگران مرگ و توزیع‌کنندگان داروهای سقط جنین در بازارچه فردوسی سنندج برخورد کرد ضمن اینکه با استفاده از ظرفیت پلیس فتا هم با فروشندگان چنین داروهایی در حوزه فضای مجازی برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برای سقط جنین رئیس بلوک زایمان جابجا می‌شود بازدارنده نیست بلکه اینچنین افرادی قاتل هستند و نیازمند برخورد قاطع است.

  داروهای سقط جنین به‌صورت سازمان‌یافته در کردستان توزیع می‌شود

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان نیز گفت: داروهای سقط جنین به صورت گسترده و سازمان‌یافته در کردستان توزیع می‌شود که این نیازمند برخورد جدی است.

زینب زاله با اشاره به کاهش جمعیت در کشور و به تبع آن در استان، گفت: یکی از مسائلی که در کاهش جمعیت تاثیر دارد سقط جنین است که به‌دلیل قبح‌زدایی از آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی ستاد خانواده و جوانی جمعیت باید از گروه‌ها و خانواده‌ها فعال در حوزه پیشگیری از سقط جنین حمایت کرد.

وی افزود: متأسفانه آمار دقیقی از میزان سقط جنین در استان نداریم هر چند دستیابی به این آمار به‌راحتی ممکن است.

به گفته وی، علیرغم تمام نظارت‌هایی که از مطب‌ها و عطاری‌های استان کردستان می‌شود اما شاهد انجام گسترده سقط جنین توسط پزشکان و عطاری‌ها هستیم که باید برای این مسئله چاره‌اندیشی کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان به فعالیت شبکه‌های مجازی فعال در حوزه توزیع داروهای مرتبط با سقط جنین گفت: در برخی از استان‌ها شاهد تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های سقط جنین هستیم اما این موضوع هنوز در کردستان انجام نشده که انتظار داریم رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با این موضوع در اولویت قرار گیرد.

شناسه خبر 76720