شناسه خبر:75309
1402/8/10 09:25:33

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احیای واحدهای نیمه‌فعال و راکد در راستای اشتغال‌زایی و امیدآفرینی خبر داد و گفت: 240 واحد صنایع تبدیلی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد و سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری درحال اجرا است.

رضا بهراملو روز سه‌شنبه در حاشیه دومین سفر شهرستانی به ملایر در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه هدف از سفرهای شهرستانی شناسایی واحدهای مشکل‌دار است تا رشد تولید محقق شود، افزود: برخی واحدهای تولیدی مشکل مشترک دارند که در دیدارهای مردمی به نمایندگی از تولیدکنندگان بررسی و پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره نخست سفرهای شهرستانی مشکلات شناسایی و یک کتابچه به‌عنوان نقشه راه تهیه شد، ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ واحدهای نیمه‌فعال و راکد در اولویت است؛ چراکه اشتغال‌زایی و امیدآفرینی به همراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: به‌کارگیری سرمایه‌های راکد کشور گامی است در راستای رشد تولید و ایجاد اشتغال‌زایی؛ از همین رو تداوم کار را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: احیای واحدهای نیمه‌فعال و راکد، در دو گام تعریف می‌شود؛ به‌طوری که گام نخست شناسایی مشکلات و گام دوم رفع موانع و بررسی مشکلات است.

بهراملو با تأکید بر اینکه احیا، افزایش ظرفیت و ارتقای 76 واحد تولیدی در استان نشان از هم‌افزایی و همراهی مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی استان دارد.

این مقام مسئول گفت: برخی از مشکلات موجود از گذشته به ارث رسیده است.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه حل مشکلات واحدهای تولیدی کشاورزی شهرستان ملایر در دستور کار است، تصریح کرد: 25 درصد از اراضی شهرستان ملایر باغات است که نیمی از این میزان به باغات انگور اختصاص دارد؛ بنابراین باید ویژه دیده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان شهرستان ملایر را مستعد احداث بیش‌ازپیش گلخانه‌ها و افزایش واحدهای صنایع تبدیلی دانست و افزود: طرح فراز نیز در این شهرستان با قوت پیگیری می‌شود؛ به‌نحوی که دوسوم طرح فراز استان در ملایر اجرا و پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار ویژه برای اجرای طرح فراز شهرستان ملایر درنظر گرفته شده است، ادامه داد: اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان با هدف رشد تولید و تحقق شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری پیگیری می‌شود. ‌

بهراملو درباره شمار واحدهای صنایع تبدیلی استان گفت: 370 واحد صنایع تبدیلی در استان ایجاد شده که 135 مورد از آن در ملایر مستقر شده؛ اگرچه 240 واحد صنایع تبدیلی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد و سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری درحال اجرا است.

گفتنی است؛ بررسی و بازدید از واحدهای موفق و مشکل‌دار شهرستان ملایر در دستور کار این سفر شهرستانی قرار گرفت و اعطای تسهیلات، مجوز توسعه واحدها، افزایش ظرفیت، تغییر کاربری، تمدید قرارداد و مشکل حرائم پیگیری شد.

شناسه خبر 75309