شناسه خبر:75200
1402/8/7 12:24:31

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 37 درصد اشتغال استان مربوط به بخش‌های صنعت، معدن و تجارت بوده و این روند در حال افزایش است.

بختیار خلیقی روز شنبه با اشاره به اینکه مجموعه صمت در 30 درصد از تولید ناخالص داخلی استان نقش دارد، اظهار کرد: در طول سال گذشته و امسال رتبه نخست اشتغال را در بین تمام دستگاه‌های اجرایی استان کسب کرده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته ایجاد 9 هزار و 800 شغل را تعهد کرده بودیم و با تلاش کارکنان این مجموعه و تولیدکنندگان، 10 هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی اتفاق افتاد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه تسهیل و رفع موانع تولید پیشروی صنعت گران استان نقش مؤثری در تقویت واحدهای صنعتی دارد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همت مسئولان، امروز استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و این نهضت همچنان با ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های مختلف ادامه دارد.

 

خلیقی به سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و افزود: در این سفر چندین طرح صنعتی افتتاح می‌شود که تأثیر بسزایی در تولید و اشتغال استان دارد.

 

وی به برگزاری جشن احیای واحدهای راکد در آینده‌ای نزدیک اشاره و اضافه کرد: احیای واحدهای راکد بسیار مهم‌تر از احداث واحدهای جدید است چون با تزریق تسهیلات به این واحدها می‌توان در مدت زمان کمتری به تولید و اشتغال دست یافت.

 

 

شناسه خبر 75200