شناسه خبر:73064
1402/6/7 12:25:49

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران روایت تازه‌ای از کردستان را به دنیا مخابره کرد.

محمد خراسانی‌زاده در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد اظهار کرد: سطح کارها آنقدر بالا بود که داوران در انتخاب برترین‌ها دچار تردید شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌هایی که در لحظات داوری شاهد بودیم چانه‌زنی داوران برای افزایش تعداد برنده‌ها بود و این افتخار بزرگی است که هنرمندان جوان اینگونه می‌درخشند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طی سه روز گذشته جوانان تجسمی‌کار کشور در کنار بهترین و برترین اساتید و هنرمندان در تراز جهان، درس‌هایی آموختند.

خراسانی‌زاده خطاب به هنرجویان و هنرمندان حاضر در مراسم و دوره‌های آموزشی سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی ایران، افزود: اساتیدی که هر کدام خود روزی هنرجو بوده و در جلسات اساتید مختلف کسب فیض کرده‌اند و تا 10 سال آینده این شما هستید که در جایگاه این اساتید خواهید نشست.

وی اضافه کرد: تصاویر و جلوه‌هایی از سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در کردستان فرهنگی و فرهنگ‌پرور و هنر‌آفرین مخابره شد د که با آنچه برخی‌ها از آن متصور بودند بسیار متفاوت بود.

وی افزود: سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران روایت تازه‌ای از کردستان را به دنیا مخابره کرد گرچه عده‌ای شاید دوست ندارند کردستان فرهنگی، هنردوست، هنرمندپرور و امن در جهان معرفی شود.

خراسانی زاده خاطرنشان کرد: عده‌ای همواره در تلاش برای مخابره کردن خبرهای ناخوشایند از کردستان بوده و هستند این جشنواره بهترین و واقعی‌ترین جلوه‌های کردستان را به معرض نمایش گذاشت.

وی از تلاش اصحاب رسانه در پوشش اخبار و برنامه‌ها و از برگزارکنندگان جشنواره تقدیر کرد و خطاب به شرکت کنندگان در این جشنواره هم گفت: کسانی که در این جشنواره حضور یافتند از بین 900 نفر از متقاضیان انتخاب شده و به لحاظ توانایی در سطح قابل توجهی بودند چه مقام کسب کرده باشند چه نه، کوچکترین ذره‌ای از توانایی آنها کم نمی‌کند.

هنر کردستانی‌ها پویا و در سیر زندگی مردمان آن جریان دارد

علی‌اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: همواره به وجود و حضور هنرمندانی که ارزشمندترین سرمایه‌های این استان هستند افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ذره ذره خاک کردستان به خون شهدا آغشته و کار در این استان اجر مضاعف دارد، گفت: کردستان شهر دارالعلم، دارالاحسان و شهر خلاق موسیقی جهان است و ظرفیت‌های زیاد این استان در حوزه هنر و فرهنگ قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی مسئولان ارشد استان و خاصتا شخص استاندار از برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر چشم‌گیر و همین مسئله زمینه را برای تلاش خادمین در این حوزه بیشتر کرده است.

دریایی با قدردانی از حامیان برگزاری این رویداد، ابراز امیدواری کرد، این روند به صورت گسترده‌تری استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه کردستان استانی شاخص و فاخر در حوزه فرهنگ و هنر است و هنر کردستانی‌ها زنده و پویا بوده و در سیر زندگی مردم آن جریان دارد گفت: کردستان به واسطه وجود هنرمندان بزرگی همچون ضیاءالدینی‌ها، صادقی‌ها، صادقی ایوبی‌ها و...از جایگاه رفیع در حوزه هنر و فرهنگ ایران زمین برخوردار بوده است.

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از دوم شهریورماه جاری در 10 رشته تخصصی در عرصه‌های مختلف تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی و نگارگری در سنندج آغاز و به مدت 5 روز در دانشگاه کردستان با دبیری «مینا صدری» برگزار شد.

در مجموع در کنار استقبال مردم هنردوست سنندج، 130 نفر از هنرمندان جوان و نوجوان و در مجموع حدود یک‌هزار نفر کادر، استاد و مهمان از 25 استان کشور و یک تیم از کردستان حضور داشتند.

 

 

شناسه خبر 73064