شناسه خبر:72256
1402/5/17 11:22:58

استاندار همدان با تأکید بر یکسان‌سازی قیمت مرغ در استان، گفت: فعالان صنف مرغ مکلف هستند مرغ با برندهای مختلف را به قیمت یکسان و مصوب در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار استان همدان با تأکید بر کنترل زنجیره تأمین مرغ استان و مقابله با گران‌فروشی مرغ، اظهار کرد: برخورد با متخلفان و تقویت نظارت‌ها برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت مرغ نقش بسزایی در ایجاد آرامش بازار خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید به نیازهای مردم به کالاهای اساسی توجه ویژه داشته باشیم تا کمترین آسیبی در این زمینه به مردم وارد نشود.

استاندار همدان گفت: در سطح کشور در هر دوره بین 125 تا 130 قطعه جوجه‌ریزی باید صورت گیرد و برش استانی جوجه‌ریزی سه میلیون و 129 هزار قطعه در ماه است.

قاسمی‌فرزاد افزود: در ماه مرداد سال جاری تاکنون دو میلیون و 122 هزار جوجه‌ریزی صورت گرفته که رتبه نخست کشور را دارا است و پیش‌بینی می‌شود که نسبت به تیرماه 40 درصد و نسبت به سال گذشته 75 درصد افزایش جوجه‌ریزی را در استان داشته باشیم.

وی ابراز کرد: در مورد تولید گوشت مرغ میزان تولید به نحوی باشد که تولیدکننده و مصرف‌کننده منتفع شوند و متضرر نشوند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه عشایر تولیدکنندگان کم‌ادعا و پُرتلاشی هستند، ادامه داد: مقرر شد که عشایر با توجه به تصمیمات گرفته‌شده، دام خود را مستقیم به کشتارگاه بیاورند و جایگاه اختصاصی برای عرضه دام آن‌ها ایجاد شود و نیز مبلغ دام را درجا به‌صورت نقدی از خریداران دریافت کنند.

استاندار همدان گفت: خروج دام از استان از مبادی به سمت استان‌های مرزی با کنترل بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: جلسات ستاد تنظیم بازار استان به‌صورت مستمر برگزار شود و در هر هفته گزارشی از وضعیت قیمت کالاهای اساسی با رویکرد افزایش یا کاهش نسبت به هفته و ماه قبل ارائه شود تا کنترل دقیق‌تری بر وضعیت بازار اعمال شود.

استاندار همدان گفت: گشت‌های مشترک برای کنترل اقلام در بازار از مجموعه جهاد کشاورزی، صمت، پلیس اقتصادی، تعزیرات، علوم پزشکی و مجموعه فرمانداری‌ها در راستای نظارت بر قیمت‌ها و کیفیت اقلام تقویت و تشدید شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: با توجه به بارش مطلوب نزولات آسمانی در ابتدای امسال، میزان خرید گندم تا امروز بیش از 360 هزار تُن ثبت شده که نسبت به سال گذشته تاکنون بیش از 16 درصد رشد داشته است و پیش‌‎بینی می‌شود که این میزان به 400 هزار تُن تا پایان فصل برسد و گندم‌های خریداری‌شده به سیلوهای استان منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: پیگیری‌ها برای مخلوط کردن گندم استان با گندم مرغوب‌تر، صورت گرفته است و درحال حاضر میزان چهار هزار تُن گندم مرغوب وارد استان شده است که به شکل متوازن بین شرکت‌های تولیدی آرد توزیع شود تا کیفیت آرد همگنی در استان ارائه شود.

استاندار همدان بر کنترل ساعت کار نانوایی‌ها و نظارت بر کیفیت و قیمت نان تأکید کرد و گفت: گشت مشترک با کمک اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف صورت گیرد و نهایت مراقبت شود تا آسیب روحی به واحد‌های صنفی وارد نشود.

قاسمی‌فرزاد با قدردانی از انتشار اخبار امیدآفرین توسط اصحاب رسانه و تبریک روز خبرنگار، افزود: دشمنان تلاش دارند با انتشار اخبار منفی پویایی را از جامعه بگیرند و در مقابل آن‌ها خبرنگاران ما هستند که در تقابل با اقدامات دشمنان، امیدآفرینی می‌کنند.

 

شناسه خبر 72256