شناسه خبر:71542
1402/4/27 11:02:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: 178 تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در کارگاه‌های استان امسال شناسایی و به مراجع قانونی تحویل شدند.

یوسف شعبانی روز دوشنبه اظهار کرد: طرح سراسری گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع بیگانه در کارگاه‌های استان در راستای سیاست‌های وزارتخانه و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه، اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال‌ جاری 78 مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان همدان صورت گرفته است، افزود: اشتغال اتباع خارجی در برخی صنوف ممنوع بوده و این فرصت‌های شغلی باید در اختیار جوانان استان باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: واحدهای کارگری برای به‌کارگیری اتباع بیگانه 13 میلیارد و 940 میلیون ریال جریمه شدند که تاکنون یک میلیارد و 164 میلیون ریال از آن وصول شده است.
شعبانی افزود: اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با همکاری دستگاه‌های مرتبط ضمن برخورد و جریمه واحدها و صنوف متخلف، نیروی بیکار در سطح استان را جایگزین اتباع غیر مجاز می‌کند.
وی گفت: حضور اتباع خارجی غیر مجاز در فرصت‌های شغلی با جدیت رسیدگی می‌شود، زیرا فرصت‌های شغلی باید برای کارگران و نیروی انسانی داخلی باشد و غیر از این هر فرد خارجی باید با مجوز قانونی و در فرصت‌های شغلی صلاح دیده شده، مشغول به کار شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر عدم به‌کارگیری غیر مجاز اتباع خارجی از سوی کارفرمایان، اظهار کرد: بازرسان این اداره کل بر فعالیت کارگاه‌ها نظارت می‌کنند.
شعبانی ابراز کرد: شماره تلفن ستاد خبری 6369-021 در ساعت اداری آماده دریافت گزارش‌های مردمی از اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی است و به محض دریافت گزارش اقدامات قانونی برای کارفرمایان می‌شود و متخلف اعمال قانون خواهد شد.
شعبانی یادآور شد: به استناد قانون، استان همدان جزء مناطق ممنوعه برای اشتغال اتباع خارجی است.

شناسه خبر 71542