شناسه خبر:70617
1402/4/4 08:27:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به برگزاری جشنواره خلق ایده در این پارک، گفت: ایده‌های برتر این جشنواره بدون داوری مجدد مورد جذب و پذیرش به‌عنوان هسته مرکز رشد در این پارک قرار می‌گیرند.

دکتر محمدعلی داستان ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی را به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای تسهیل و تسریع خلق ایده و طرح‌های نوآورانه دانست و گفت: در این راستا از ابتدای سال 1402 تا کنون سه رویداد با عنوان جشنواره خلق ایده با محوریت خلق ایده و کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌های اراک، صنعتی اراک و فرهنگیان استان مرکزی برگزار شده است.
وی هدف از برگزاری این رویداد را توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در این استان عنوان کرد و یادآور شد: ایده‌های برتر در این جشنواره بدون داوری مجدد مورد جذب و پذیرش به عنوان هسته مرکز رشد پارک علم و فناوری قرار گرفته و همچنین به نفر اول هر رویداد 50 میلیون ریال، نفر دوم 30 میلیون ریال و نفر سوم 20 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.
داستان، تقویت فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های راهبردی این پارک در سال جاری ذکر کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی، افزود: هدف ما از برگزاری این رویدادها ایجاد انگیزه و تقویت روحیه فناورانه دانشجویان است که متقاضیان می‌توانند با شرکت در این رویدادها از حمایت‌های مالی و معنوی پارک علم و فناوری استان مرکزی بهره‌مند شوند.
داستان با اشاره به طرح ملی تور فناوری، افزود: با هدف آشنایی و شناخت فعالیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و در راستای تحقق اهداف رویدادهای خلق ایده دانشگاهی؛ بازدیدهای متعددی توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان، از پارک علم و فناوری استان مرکزی صورت پذیرفت.

شناسه خبر 70617