شناسه خبر:69713
1402/3/10 08:49:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر لزوم استقرار دستگاه کلزا خشک‌کنی در دهلران با توجه به سطح زیر کشت این محصول در شهرستان تاکید کرد.

تقی منصوریان اظهار کرد: دهلران قطب تولید محصول کلزا در استان است که می‌طلبد با توجه به این ویژگی نسبت به استقرار دستگاه کلزا خشک کنی که نیاز کشاورزان کلزاکار است، اقدام شود.
وی افزود: کلزا امروزه به یک محصول تعیین کننده در سبد عذایی کشورها تبدیل شده که با توجه به واردات روغن‌های خوراکی به کشور تلاش کنیم سطح زیرکشت آن در استان توسعه یابد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام بر لزوم پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار بومی برای استقرار دستگاه کلزا خشک کنی در استان تاکید کرد و گفت: سطح زیر کشت این محصول برای سال زراعی آینده باید از هم‌اکنون مشخص باشد.
منصوریان همچنین بر پایش وضعیت تولید و عرضه آرد و نان در استان تاکید و یادآور شد: گندم با کیفیت نقش موثری در تولید آرد و پخت نان که قوت غالب مردم است، دارد، لذا ارتقا کیفیت نان با فوریت دنبال می‌شود.
وی بر پیگیری برای سرمایه گذار بومی برای کلزا خشک کنی در دهلران تاکید و گفت: برای سال آینده سطح زیر کشت کلزا مشخص شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام خواستار ساماندهی آرد و پیگیری برای تامین آرد مورد نیاز عشایر شد.
منصوریان خواستار توجه به مصوبات تنظیم بازار و اقتصادی این نشست شد و گفت: مصوبات سفر استاندار به شهرستان هم ویژه دنبال می‌شود.
امام جمعه دهلران نیز تصریح کرد: بازرسی و نظارت مستمر یکی از اصلی ترین فلسفه وجودی مدیران اجرایی است.
حجت‌الاسلام سید محسن موسوی نظارت بر بازار را موثر ذکر کرد و افزود: دهلران در کشاورزی و صنعت، نفت و گاز و آب و خاک قطب ویژه استان ایلام است که باید متناسب با این ظرفیت‌ها اعتبار مورد نیاز تخصیص یابد.
وی بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه پمپاژ آب پهله و پرچینه و برتش تاکید کرد و گفت: 30 میلیارد تومان در سفر استاندار برای پمپاژ برتش اختصاص یافت که باید عملیاتی شود.
فرماندار دهلران نیز در این نشست بر ضرورت اتخاذ مصوبه برای تامین مرغ مورد نیاز شهرستان تاکید کرد و افزود: دهلران نیازمند احداث شهرک گلخانه ای و پرداخت تسهیلات به متقاضیان این حوزه است.
لطیف صادقی خواستار استقرار قاضی تعزیرات در دهلران و مکانیزه شدن محل نگهداری کلزا شد و تصریح کرد: با توجه به وجود عشایر کوچرو و شرکت‌ها در منطقه افزایش سهمیه آرد و دارو در دهلران و تامین آرد عشایر در روستاها مد نظر باشد.
مدیرکل غله استان ایلام نیز گفت: تاکنون 170 هزار تن گندم در دهلران خریداری شده است.
سعید شریفی خاطرنشان کرد: نرخ کلزا و گندم نهایی نشده ولی تاکنون یک هزار و 570 میلیارد تومان بهای گندم در استان پرداخت شده که 94 درصد آن مربوط به دهلران است.

شناسه خبر 69713