شناسه خبر:67801
1402/1/25 15:46:11

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از عدم برگزاری و رسیدگی به پرونده‌های مردم در کمیسیون ماده پنج انتقاد کرد.

سعید شهابی‌نیا روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم برای حل مشکلاتشان مراجعات زیادی به شورای اسلامی شهر می‌کنند و در این بین از عدم رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های خود در کمیسیون ماده پنج گلایه و ابراز نارضایتی دارند؛ چراکه مدتی است این کمیسیون تشکیل نشده و مردم در بلاتکلیفی کامل به‌سر می‌برند!

وی در پاسخ به این سؤال که چه کسی پاسخگوی نارضایتی مردم است، گفت: کمیسیون ماده پنج را حداقل باید ماهیانه یک‌بار تشکیل داد تا مسائل و مشکلات مردم در این کمیسیون بررسی و حل‌وفصل و یا نهایتاً تعیین تکلیف شود که متأسفانه مدتی بوده که این موضوع رها شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: با توجه به تورم موجود در کشور، تعلل در تعیین تکلیف پرونده‌های شهروندان منجر به افزایش شدید هزینه‌های ساخت و تحمیل آن به مردم می‌شود که در همین راستا و به‌دلیل تعلل موجود‌، شاهد ضرر و زیان و آسیب‌های زیادی به مردم و همچنین مجموعه مدیریت شهری هستیم که قطعاً با ادامه این رویه نادرست، نحوه خدمات‌رسانی به مردم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

شهابی‌نیا در ادامه به تشریح یکی از تبعات موجود از عدم برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج پرداخت و گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی مدیریت شهری همدان، قرار بود شرکت ایران‌خودرو دیزل ١٠٠ دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری همدان دهد که طبق توافق‌نامه صورت‌گرفته مقرر شده بود بابت هر دستگاه اتوبوس یک میلیارد تومان از سوی مدیریت شهری تأمین و مابقی توسط دولت تهیه شود.

وی در همین رابطه افزود: با توجه به چالش‌های موجود در شهرداری برای تأمین مالی 100 میلیارد تومان، قرار بر این شد که در قِبال مبلغ مذکور زمینی به همین قیمت در اختیار شرکت مذکور قرار گیرد و خوشبختانه با بررسی صورت‌گرفته قطعه زمین مناسبی برای این موضوع شناسایی شد که نیازمند تغییر کاربری بود، اما متأسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان، استاندار همدان جلسه مذکور را تشکیل ندادند!

عضو شورای اسلامی شهر همدان در خاتمه این گفت‌وگو بیان کرد: اگر این اقدام اثرگذار صورت می‌گرفت، تعداد 100 دستگاه اتوبوس جدید به ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر همدان اضافه می‌شد که قطعاً در بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، کاهش معضل ترافیک و آلودگی هوا تأثیر قابل توجهی داشت؛ اما متأسفانه این موضوع محقق نشد.

شناسه خبر 67801