شناسه خبر:67534
1402/1/17 10:26:01

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه دهلران با اشاره به ظرفیت کشاورزی این شهرستان و پرداخت زکات گفت: از خروج زکات کشاورزان دهلرانی به خارج از استان جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی روز چهارشنبه در همایش زکات این شهرستان اظهار کرد: اینکه این نهاد همه زکات جمع‌آوری شده را در همان منطقه و روستایی که جمع‌آوری می‌شود، هزینه کند، اقدامی ارزشمند در توسعه زکات است.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی موارد مشاهده شده افرادی خارج از استان برای جمع‌آوری زکات به دهلران می‌آیند که از مودیان زکات و همچنین شورای تأمین شهرستان می‌خواهیم از خروج زکات به خارج استان و شهرستان دهلران جلوگیری شود تا زکات جمع‌آوری شده صرف عمران و آبادانی و کمک به نیازمندان همین منطقه شود.
امام جمعه دهلران همچنین از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست در تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای جمع‌آوری زکات با کمیته امداد همکاری کنند.
حجت‌الاسلام موسوی با ذکر اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در قرآن و روایات فریضه زکات است، ادامه داد: اهمیت زکات در حدی است که اگر به طور فراگیر پرداخت شود، در موارد گوناگون ازجمله عمران و آبادانی و نیز خدمات آموزشی می‌توان از آن بهره گرفت و خوشبختانه کمیته امداد به‌عنوان متولی زکات تمام همت خود را بکار گرفته که این فریضه در استان فراگیر شود.
بر اساس اعلام مدیرکل کمیته امداد استان ایلام سال گذشته 13 میلیارد ریال در شهرستان دهلران جمع‌آوری شده است.
شهرستان 65 هزار نفری دهلران در 228 کیلومتری جنوب ایلام مهم‌ترین قطب تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام محسوب می‌شود.

شناسه خبر 67534