شناسه خبر:64911
1401/10/21 09:39:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، هشت هزار و 893 فقره گزارش مردمی تخریب عرصه‌های طبیعی در سامانه 1504 این اداره کل ثبت شد که 89 درصد این گزارش‌ها درست بود.

پیمان فتاحی اظهار کرد: 11 درصد از گزارش‌های دریافتی، غیرمرتبط با حوزه فعالیت منابع طبیعی و آبخیزداری بود.
وی با بیان اینکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و 443 مورد بود، افزود: در سال گذشته تمامی گزارش‌های دریافتی هفت هزار و 713 فقره بود که 81 درصد آن صحیح و 19 درصد غیرمرتبط بود.
مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه منابع طبیعی موهبت الهی و سرمایه‌ای خدادادی است، تأکید کرد: منابع طبیعی تنها متعلق به نسل حاضر نیست بلکه امانتی است از نسل‌های آینده در نزد ما که باید همچون گذشتگان در حفاظت، حراست و پاسداری از آن بیاندیشیم و بکوشیم.
فتاحی اضافه کرد: با افزایش آگاهی و حساسیت عموم مردم به نقش و اهـمیت منابع طبیعی ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای جلب مشارکت مردم در حفاظت، اصلاح و احیای منابع طبیعی فراهم شده که مهمترین بخش آن همیاران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد است.
وی با بیان اینکه مشارکت حقیقی مردم حلقه مفقوده فرآیند توسعه منابع طبیعی است، افزود: منابع طبیعی یکی از پایه‌ها و بسترهای اقتصاد مقاومتی است و مشارکت مردم در حفظ این سرمایه ملی، ارزشمند و بی‌بدیل می‌تواند به حفظ و پایداری آن بیانجامد.
رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از عموم مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی به‌عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی 139 و 1504 اطلاع دهند.
فتاحی مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به‌عنوان رئیس منطقه دو روابط عمومی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انتخاب شده است.
از مساحت دو میلیون و 937 هزار هکتاری استان کردستان، بیش از 60 درصد آن شامل یک میلیون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد؛ در مجموع 67 هزار خانوار روستایی استان بهره‌بردار بخش مراتع هستند و بهره‌برداران کردستانی 6.5 درصد علوفه کشور را تولید می‌کنند.

شناسه خبر 64911