شناسه خبر:64728
1401/10/18 09:16:59
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

شهرستان بهار شرایط مناسب برای الحاق به همدان را ندارد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس پیوست‌های مصوب شهرستان بهار با همه زیرمجموعه‌های خود شرایط مناسب برای الحاق به همدان را ندارد.

فتح‌الله توسلی اظهار کرد: برای اینکه چنین موضوع مهمی در زمینه کلان‌شهری همدان و الحاق شهرستان بهار تصویب شود، لازم بود وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه شهرسازی استان همدان با مسئولان ذی‌ربط شهرستان بهار هم ارتباط می‌گرفتند و بنده، فرماندار و مسئولان محلی شهرستان را در جریان کار قرار می‌دادند.
وی با بیان اینکه در استان همدان شاخص کلان‌شهری وجود ندارد، تصریح کرد: در سطح کشور چندین استان با الحاق چند شهر به این شکل، مجموعه شهری را ایجاد کرده‌اند که برای ایجاد مجموعه شهری استان همدان نیز کلان‌شهر را به این شکل تعریف کردند.
توسلی خاطرنشان کرد: در این رابطه تاکنون دیده‌ایم که تنها شهر بهار و مریانج برای کلان‌شهر شدن همدان به آن الحاق شده‌اند.
وی تصریح کرد: درحال حاضر چالش‌هایی در شهرستان بهار به‌خاطر این خبر ایجاد شده و مردم از این اقدام ناراحت هستند؛ چراکه قبلاً نیز موضوع حریم سیاسی شهرستان بهار مشکلاتی را ایجاد کرده بود و مردم از آن قضیه ناراحت بودند و این خبر نیز مزید بر ناراحتی آن‌ها شده است.
توسلی با بیان اینکه مردم خواستار مانع شدن بنده برای این اقدام هستند و از این موضوع هیچ استقبالی نکردند، افزود: به نظر بنده زمان مناسبی برای این اقدام نبوده، به شکل مناسب پیگیری نشده و به‌لحاظ شرایط هم براساس پیوست‌های مصوب، شهرستان بهار با همه زیرمجموعه‌های خود، وضعیت مناسب برای الحاق به همدان را ندارد.
وی ادامه داد: مردم طبیعتاً ناراحت هستند، هدف همه این است که مردم آرامش و رفاه داشته و خوشحال باشند، اما وقتی مردم از یک موضوع خوشحال نمی‌شوند، یعنی کار ما درست نبوده است.
توسلی گفت: درحال حاضر اینجانب نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی زده‌ام که این موضوع را درصورت امکان متوقف کند و بررسی لازم در این رابطه انجام شود و مردم بدانند درصورت چنین اتفاقی و قرار گرفتن شهر بهار در مجموعه شهری با مرکزیت همدان، چه چیزی نصیب اهالی بهار می‌شود و چه چیزی را از دست می‌دهند!

شناسه خبر 64728